Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Veri kavramını anlamak, farklı yapıları modelleyebilmek, veritabanlarının işlevlerini listeleyebilmek, ilişkisel veritabanlarını kullanarak sorgulamalar geliştirebilmek
Dersin İçeriği:
Bu ders şu konuları kapsar: Veri kavramı, veri yapıları, veri modelleri, veritabanlarına giriş, veritabanlarının bileşenleri, ilişkisel veritabanları, tablo oluşturma, indeksleme, sıralama ve sorgulama.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev D: Proje E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri ve veritabanı kavramları örneklerle öğrenir. | 7 | 1,2,3 | A,C |
İlişkisel veri modeli üzerinde durulur ve tablolar arasında ilişki kurmayı öğrenir. | 7 | 1,2,3,4 | A,E |
Bir işletmenin veri saklama ve sorgulama ihtiyacını karşılamak üzere tablo tasarlar. | 7,8 | 1,4 | A,E |
Dış ortamlardan veri transferini öğrenir. | 8 | 1,4 | A,E |
Tablolar üzerinde çeşitli sorgular gerçekleştirir. | 7,8 | 1,2,4 | A,E |
Veri giriş formları tasarlar. | 7,8 | 1,2,4 | A,E,C |
Verileri rapor haline getirmeyi öğrenir. | 7,8 | 1,2,4 | A,E,C,D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Veritabanına Giriş, Veri Kavramları | |
2 | Database nedir? Veritabanı Yönetim Sistemleri (VTYS), Veritabanı Yönetim Sisteminin Bileşenleri | |
3 | Veri Modelleri, İlişkisel Modeller, İlişki Çeşitleri | |
4 | Microsoft Office Access , Tablo Oluşturma, Microsoft Access Veri Tipleri ve Özellikleri | |
5 | Dış ortamdan veri aktarımı, Seçme sorgusu (sıralama, ve, veya, like) | |
6 | Tablo oluşturan sorgu, Güncelleme sorgusu, Metin Fonksiyonları, Koşul fonksiyonu | |
7 |
Kayıt ekleme sorgusu, Silme sorgusu, Çapraz sorgu, Yinelenenleri bulma sorgusu, Eşleşmeyenleri bulma sorgusu
|
|
8 | ARA SINAV | |
9 | Form Tasarımı | |
10 | Form Tasarımı | |
11 | Rapor Tasarımı | |
12 | Rapor Tasarımı | |
13 | Macro ve Modüller | |
14 | Macro ve Modüller | |
15 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Notu | DATABASE SYSTEMS, Thomas CONNOLLY-Carolyn BEGG, Pearson Education, 5. Edition |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Örnek database dosyaları ve dökümanlar. |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Proje | 1 | 20 |
Homework | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir. | X | |||||
3 | Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
4 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir. | X | |||||
7 | Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir. | X | |||||
8 | Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak. | X | |||||
10 | Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | X | |||||
11 | Bilişim mezunu, Türkçe, İngilizce ve ikinci bir yabancı dili kullanarak , eğitimi boyunca kazandığı, toplumun temel kurum ve kuruluşlarına ilişkin değerlerin bilincinde olarak , farklı iş ortamlarında meslektaşları ile iletişim kurar, sorumlulukları çerçevesinde, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak iletebilir. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 30 | 30rojeermsles and documents from other formats. |
Ödev | 1 | 3 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2