Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin elektronik ticaret hukukunun temel kavramları, getirdiği yenilikler, ortaya çıkan hukuku sorunlar ve bunların çözüm yöntemleri ve uyuşmazlıkların çözümü konusunda genel bir bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Derste, bu düzenlemelerin dayanakları, kapsamları, uygulanma şartları ve yaptırımları ele alınarak tartışılacaktır. Böylece, ilgili mevzuatın teknikteki ve internetteki gelişmelerden nasıl ve ne oranda etkilendiği ortaya konularak, yeni hukuk uygulamaları örneklendirilecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Elektronik postanın Ticaret Hukukundaki yerini, dayanağını ve önemini kavrayacak, | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
2. Elektronik İmza Kanunu ile Ticaret Hukukunun kesişme noktalarını görerek, elektronik imza ile düzenlenebilecek belgeleri ve istisnalarını öğrenecek, | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
3. Tacirin defter tutma yükümlülüğünün ifası bakımından elektronik defterlerin etkisini saptayabilecek, | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | E-Ticaret ve Hukuk | |
2 | Hizmet Sağlayıcı, Aracı Hizmet Sağlayıcı, Güven Damgası ve E–ticaret | |
3 | Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sistemine genel bakış. | |
4 | KEP Sisteminin Ticaret Hukukunda önemi (özellikle tacirler arası ihtar ve bildirimler). | |
5 | Genel olarak Elektronik İmza Kanunu, amacı ve kapsamı. | |
6 | E-imza mevzuatının Ticaret Hukukunda yeri ve kullanılması. | |
7 | Elektronik Para, Elektronik Para Kuruluşları ve Ödeme Kuruluşları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | E–ticarette Banka ve Kredi Kartlarının Uygulaması | |
10 | Mesafeli Sözleşmeler | |
11 | E-imza ile düzenlenebilen ve düzenlenemeyen kıymetli evrak türleri. | |
12 | Ticari Defterler | |
13 | Elektronik Defter tutma olanağı. | |
14 | Tacirlerin defter tutma yükümü yönünden elektronik defterlerin yeri. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirisel düşünce yetisine sahip olmak. | x | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek. | x | |||||
3 | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | x | |||||
4 | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | x | |||||
5 | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | x | |||||
6 | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | x | |||||
7 | İngilizceyi kullanarak, güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | x | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | x | |||||
9 | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | x | |||||
10 | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | x | |||||
11 | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ders Dışı Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
2