Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Şehir Lojistiği alanındaki gelişmelere paralel olarak temel bilgilerin yanı sıra, ilgili alanda güncel kazanımların sağlanması ve bilgi eksikliklerinin giderilmesi.
Dersin İçeriği:
Bu derste, şehir lojistiği süreci, e-ticaret lojistiğindeki gelişmeler ve yenilikler, pazarlama, satış, perakende, müşteri hizmetleri, yönetişim yöntemleri, gümrük ve finans konularını ele alınacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim yöntemleri |
Ölçme yöntemleri |
1. Bu dersi alan öğrenciler; şehir lojistiği yönetimini öğrenirler. |
1, 3, 4 |
A, C |
2. Bu dersi alan öğrenciler, Şehir lojistiği IT teknolojilerini öğrenirler. |
1, 3 |
A |
3. Bu dersi alan öğrenciler, son teslim aşaması ve e-ticaret lojistik operasyonlarını yönetirler. |
1, 2, 3 |
A |
4. Bu derste öğrenciler, satış, satış operasyonları ve perakendeciliği öğrenirler. |
1, 2, 4 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Amacı; DHL Şirketinin İş Geçmişi ve Organizasyon Yapısı | 1 Saat |
2 | Şehir Lojistiği Yönetimi, Son teslim aşaması. | 1 Saat |
3 | E-Ticaret Dünyası ve Lojistik | 1 Saat |
4 | Pazarlama ve Kurumsal İletişim | 1 Saat |
5 | Satış | 1 Saat |
6 | Satış - Satış Araçları – Perakende | 1 Saat |
7 | Müşteri Hizmetleri | 1 Saat |
8 | Ara Sınav | 1 Saat |
9 | İlk Tercih Sürekli İyileştirme, Kalite Yaklaşımı ve Yönetişim Yöntemi | 1 Saat |
10 | Şehir Lojistiği Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri | 1 Saat |
11 | Sürdürülebilirlik | 1 Saat |
12 | Gümrük | 1 Saat |
13 | Finans | 1 Saat |
14 | IK | 1 Saat |
15 | Final | 2 Saat |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
Ders Notu -DHL dökümanları |
Diğer Kaynaklar -Teorik altyapı dökümanları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders Notları |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ödev | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, ekonomi, istatistik, Türk dili ve inkılap tarihi gibi temel derslerde yeterli bilgiye sahip olur; öğrendiği bilgileri lojistik alanında faaliyet gösteren işletmelerde uygulama yeteneği kazanır. |
X |
||||
2 | Yerli ve çok uluslu işletmelerde tedarik zinciri operasyonları, depolama ve dağıtım yönetimi ile ilgili yapması gerekenleri bilir, organizasyonunu ve gerekli analizlerini yapabilir, plan ve stratejiler önerebilir. |
X |
||||
3 | Uluslararası ilişkileri sürdürebilecek, güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilecek yeterlilikte, seçilen ikinci bir yabancı dile hakim olabilir. |
X |
||||
4 | Lojistik ve taşımacılık süreçlerinin toplumsal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sadık olarak yürütebilmek üzere yeterli düzeyde hukuk ve mevzuat bilgisine sahip olur. |
X |
||||
5 | Mesleki ve etik değerlere uygun ve toplumsal duyarlılığa sahip bir şekilde lojistik süreçleri yönetir. |
X |
||||
6 | Tedarik zincirinde mal ve hizmet akış süreçlerini organize ederek finansal yönetim hakkında bilgi sahibi olur. |
X |
||||
7 | Temel bilgi teknolojilerini kullanarak tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilgi sistemlerini ve teknolojilerini kullanır. |
X |
||||
8 | Tedarik zinciri yönetiminde akıllı sistemler ve endüstri 4.0 yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x Toplam Ders Saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri