Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ETT 325
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 

Müşteri odaklı pazarlama kavramını anlamak, veri analizleri ve çeşitli uygulamalar desteği ile müşteri profili ve takibini öğrenmek.

Dersin İçeriği: 

Tanımlayıcı Veri Analizi, excel ve Python kullanarak müşteri segmentasyonunun temel kavramları, verilerden anlamlı satın alma kalıpları çıkarmak için pazar sepeti analizini öğrenmek ve potansiyel kayıp müşterileri belirlemek.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma 4: Benzetim 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Müşteri odaklı pazarlama tanımını yapar. 1, 2, 5 A,C
Müşteri odaklı pazarlama çeşitlerini sıralar. 1, 2, 5 A,C
Müşteri odaklı pazarlamanın stratejilerini anlatır. 1, 2, 5 A, C
Müşteri odaklı pazarlama uygulamalarını öğretir. 1, 2, 5 A, C
Müşteri segmentasyonunun önemini açıklar. 1, 2, 5 A,C
Tanımlayıcı veri analizini anlatır.  1, 2, 5 A,C

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık  
1 Müşteri kavramı ve müşteri yolculuğunu anlama  
2 Güncel ve geçmiş verilerden faydalanarak data analizi   
3 Excel uygulaması üzerinden data analizi  
4 Python uygulaması üzerinden data analizi  
5 Excel ve Python uygulamaları üzerinden segmentasyon   
6 Excel ve Python uygulamaları üzerinden RFM segmentasyonu  
7 Excel ve Python kullanarak segmentasyon: Ürün ilgi grupları oluşturma  
8 Vize  
9 Excel ve Python Kullanarak Segmentasyon: Davranışsal Kümeleme  
10 Segmentasyon: Sonucu özetleme ve segmentleri kullanarak içgörü sağlama  
11 Pazar sepet analizi  
12 Pazar sepet analizi: Algoritmanın Python'da uygulanması  
13 Müşteri kayıp tahmini  
14 Müşteri kayıp tahmini: Algoritmanın Python'da uygulanması  
15 Final Sınavı  

Kaynaklar

 

   
KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Ders Notları

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Ders Notları
Ödevler Proje Ödevi
Sınavlar -

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Final 1 50
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   50
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama   X        
2 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme   X        
3 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, Excel ve Python dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama         X  
4 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama         X  
5 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu,  e-Ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme   X        
6 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.   X        
7 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.         X  
8 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev/Sunum 1 25 25
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6.0
Dersin AKTS Kredisi     6
Hiçbiri