Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Müşteri odaklı pazarlama kavramını anlamak, veri analizleri ve çeşitli uygulamalar desteği ile müşteri profili ve takibini öğrenmek.
Dersin İçeriği:
Tanımlayıcı Veri Analizi, excel ve Python kullanarak müşteri segmentasyonunun temel kavramları, verilerden anlamlı satın alma kalıpları çıkarmak için pazar sepeti analizini öğrenmek ve potansiyel kayıp müşterileri belirlemek.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma 4: Benzetim 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Müşteri odaklı pazarlama tanımını yapar. | 1, 2, 5 | A,C |
Müşteri odaklı pazarlama çeşitlerini sıralar. | 1, 2, 5 | A,C |
Müşteri odaklı pazarlamanın stratejilerini anlatır. | 1, 2, 5 | A, C |
Müşteri odaklı pazarlama uygulamalarını öğretir. | 1, 2, 5 | A, C |
Müşteri segmentasyonunun önemini açıklar. | 1, 2, 5 | A,C |
Tanımlayıcı veri analizini anlatır. | 1, 2, 5 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 | Müşteri kavramı ve müşteri yolculuğunu anlama | |||
2 | Güncel ve geçmiş verilerden faydalanarak data analizi | |||
3 | Excel uygulaması üzerinden data analizi | |||
4 | Python uygulaması üzerinden data analizi | |||
5 | Excel ve Python uygulamaları üzerinden segmentasyon | |||
6 | Excel ve Python uygulamaları üzerinden RFM segmentasyonu | |||
7 | Excel ve Python kullanarak segmentasyon: Ürün ilgi grupları oluşturma | |||
8 | Vize | |||
9 | Excel ve Python Kullanarak Segmentasyon: Davranışsal Kümeleme | |||
10 | Segmentasyon: Sonucu özetleme ve segmentleri kullanarak içgörü sağlama | |||
11 | Pazar sepet analizi | |||
12 | Pazar sepet analizi: Algoritmanın Python'da uygulanması | |||
13 | Müşteri kayıp tahmini | |||
14 | Müşteri kayıp tahmini: Algoritmanın Python'da uygulanması | |||
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | ||||
Ders Notu | ||||
Diğer Kaynaklar | Ders Notları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders Notları |
Ödevler | Proje Ödevi |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama | X | |||||
2 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme | X | |||||
3 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, Excel ve Python dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama | X | |||||
4 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama | X | |||||
5 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, e-Ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme | X | |||||
6 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi. | X | |||||
7 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
8 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev/Sunum | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri