Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ETT 115
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, öğrencilere pazarlamanın temel kavramlarını ve stratejilerini öğretmek ve dijital teknolojilerin pazarlama üzerindeki dönüştürücü etkisini anlatmaktır.

Dersin İçeriği: 

Dersin içeriği, pazarlama kavramlarını, stratejilerini ve dijital pazarlama kanallarını kapsamlı bir şekilde ele alır. Ayrıca, pazarlamada yeni trendler ve dijital dönüşüm gibi konulara da değinir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama hakkında bilgi verir 1, 2, 5 1,2 A
2) Dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama arasındaki farkları anlama 1, 2, 5 1,2,3 A
3) Dijital pazarlama uygulanan alanlara teorik açıdan bakma 1, 2, 5 1,2,3 A, C
4) Geleneksel ve dijital pazarlamanın artı ve eksi yönlerini karşılaştırma 1, 2, 5 1,2,3 A
5) Dijital pazarlamayı kurum bazında değerlendirme ve yönetme 1, 2, 5 1,2,3 A, C
6) Dijital pazarlama prensiplerine hakim olma 1, 2, 5 1,2,3 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık 
1 Pazarlamanın Temelleri  
2 Pazar Araştırması  
3 Tüketici Davranışı  
4 Marka Yönetimi  
5 Pazarlama Karması: Ürün ve Hizmet Pazarlaması ve Fiyatlandırma Stratejileri  
6 Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları ve Promosyon Stratejileri  
7 Dijital Dönüşüm ile Pazarlamada Değişen Değerler  
8 Vize  
9 Dijital Teknolojiler ile Değişen Pazarlama Karması  
10 Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Mecralar Nelerdir?  
11 Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?  
12 Dijital Kampanya Yönetimi  
13 Dijital Pazarlama Stratejisi  
14 Pazarlamada Yeni Trendler  
15 Final  

 

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Final 1 60
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   60
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama   X      
2 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme   X      
3 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama         X
4 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama         X
5 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, e-Ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme   X      
6 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.   X      
7 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.         X
8 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.         X

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     102
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,08
Dersin AKTS Kredisi     4

 

 

1