Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı, öğrencilere pazarlamanın temel kavramlarını ve stratejilerini öğretmek ve dijital teknolojilerin pazarlama üzerindeki dönüştürücü etkisini anlatmaktır.
Dersin İçeriği:
Dersin içeriği, pazarlama kavramlarını, stratejilerini ve dijital pazarlama kanallarını kapsamlı bir şekilde ele alır. Ayrıca, pazarlamada yeni trendler ve dijital dönüşüm gibi konulara da değinir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama hakkında bilgi verir | 1, 2, 5 | 1,2 | A |
2) Dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama arasındaki farkları anlama | 1, 2, 5 | 1,2,3 | A |
3) Dijital pazarlama uygulanan alanlara teorik açıdan bakma | 1, 2, 5 | 1,2,3 | A, C |
4) Geleneksel ve dijital pazarlamanın artı ve eksi yönlerini karşılaştırma | 1, 2, 5 | 1,2,3 | A |
5) Dijital pazarlamayı kurum bazında değerlendirme ve yönetme | 1, 2, 5 | 1,2,3 | A, C |
6) Dijital pazarlama prensiplerine hakim olma | 1, 2, 5 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pazarlamanın Temelleri | |
2 | Pazar Araştırması | |
3 | Tüketici Davranışı | |
4 | Marka Yönetimi | |
5 | Pazarlama Karması: Ürün ve Hizmet Pazarlaması ve Fiyatlandırma Stratejileri | |
6 | Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları ve Promosyon Stratejileri | |
7 | Dijital Dönüşüm ile Pazarlamada Değişen Değerler | |
8 | Vize | |
9 | Dijital Teknolojiler ile Değişen Pazarlama Karması | |
10 | Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Mecralar Nelerdir? | |
11 | Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir? | |
12 | Dijital Kampanya Yönetimi | |
13 | Dijital Pazarlama Stratejisi | |
14 | Pazarlamada Yeni Trendler | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama | X | |||||
2 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme | X | |||||
3 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama | X | |||||
4 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama | X | |||||
5 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, e-Ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme | X | |||||
6 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi. | X | |||||
7 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
8 | E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
1