Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı öğrencilere temel bir felsefe anlayışı kazandırmak ve bunu Kurumsal Sosyal Sorumululk ve iş etiği ile bütünleştirmektir.
Dersin İçeriği:
Seçilmiş felsefi konular ve iş etiği vakaları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: ders anlatımı, 2: örnek vakalar 3: problem çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,3,5 | 1,2,3 | 1,2 |
|
1,2,3,5 | 1,2,3 | 1,2 |
|
1,2,3,5 | 1,2,3 | 1,2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Seçilmiş Konular | Ders kitabı ve verilen problemler |
2 | Seçilmiş Konular | // |
3 | Seçilmiş Konular | // |
4 | Seçilmiş Konular | // |
5 | Seçilmiş Konular | // |
6 | Seçilmiş Konular | // |
7 | Seçilen Konuların Sunumu | // |
8 | Seçilen Konuların Sunumu | // |
9 | Seçilen Konuların Sunumu | // |
10 | Seçilen Konuların Sunumu | // |
11 | Seçilen Konuların Sunumu | // |
12 | Seçilen Konuların Sunumu | // |
13 | Seçilen Konuların Sunumu | // |
14 | Seçilen Konuların Sunumu | // |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Ders notu |
Diğer Kaynaklar | Problemler / Paylaşılan Örnekler |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Paylaşılan problem ve alıştırmalar |
Ödevler | Problemler |
Sınavlar | Sınıf Çalışması / Kısa Sınav / Ara-Sınav / Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Vize Sınavı | 1 | 30 |
Kısa Sınavlar | 2 | 20 |
Toplam | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme fonksiyonlarına ilişkin tüm bilgileri tanımlayabilir. | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | ||||
3 | Kavram, düşünce ve vakaları bilimsel yöntemlerle açıklayabilir, nitel ve nicel verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. | X | ||||
4 | İş yaşamında çeşitli iletişim kanallarını etkin bir biçimde kullanabilir. | X | ||||
5 | Etik değerleri benimser ve uygulayabilir. | X | ||||
6 | Sosyal sorumluluk ve aktif vatandaşlık anlayışıyla hareket edebilir. | X | ||||
7 | Edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
8 | Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş güvenliği ve sürdürülebilirlik konularını yorumlayabilir. | X | ||||
9 | Takım içerisinde etkin olarak çalışabilir ve takımın başarısı için inisiyatif alabilir. | X | ||||
10 | Çeşitliliği yönetebilir ve savunabilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Proje I | 1 | 22 | 22 |
Proje I | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
2