Bu dersin amacı öğrencilere nihai tüketiciler hakkında kapsamlı bir bakış açısı kazandırmaktır. Tüketim ve tüketici karar verme sürecinin psikolojik, sosyolojik ve kültürel yönlerine odaklanarak tüketicilerin dünyasına daha derinlemesine bakmayı öğretir.
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerden beklenenler:
● Tüketimin algılanma, öğrenme ve motivasyon süreçlerini tanımlamak.
● Kimlik ve tüketim arasındaki ilişkiyi açıklamak,
● Tüketicilerin tutumlarını etkileyen faktörleri açıklamak,
● Tüketicilerin karar verme sürecini ve tüketim sürecinin farklı aşamalarını tartışmak,
● Sosyal sınıf, alt kültür ve kültürün tüketiciler üzerindeki etkilerini tanımlamak,
● Farklı pazarlama stratejilerinin tüketici davranışını nasıl etkilediğini tartışmak,