Ders, güçlü bir marka oluşturmak, yönetmek ve yüzyıllarca sürdürmek ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesini ve bir markanın oluşma ve yönetilme süreçlerinin incelenerek öğrenilmesini amaçlamaktadır. Marka yönetiminin içerdiği konseptler, analizler, ve aktiviteler hakkında bilgilendirmek ve sorunları farketmek, çözmek konusunda uygulama olanağı sağlamak ek amaçlardır. Bu sebeple ders şirketlerin marka yönetimi konusunda karşılaştığı ana konuları kapsamaktadır
Ders, Yüzyıllık Markalar Derneği ile ortak olarak yürütülecektir. Öğrencilerin işletme, marka, pazarlama, iletişim ve girişimcilik süreçlerinde Türkiye’deki yüz yıllık markaların somut ve devam eden marka hikayelerini içeren, ilham alabilecekleri, fikir üretebilecekleri ve özellikle inovasyon/yenilik kavramlarına bakış açılarını geliştirebilecek bir yaklaşım ile tasarlanmıştır.
Marka yaratma süreci, başarılı ve uzun dönemli bir marka nasıl olunur sektörel örnekler ile verilecektir.