Vergi hukukunun ulusal ve uluslar arası düzeyde anlaşılmasına katkı sağlayacak bilgilerin verilmesini sağlamaktır
Vergi hukukunun kaynakları, vergileme süreci ve vergi uyuşmazlıkları ve vergi suçları ile cezalarını kapsar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Vergilemenin anayasal ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar |
16 |
1,2,3 |
A,C |
Vergilemeye ilişkin temel kavramları açıklar |
16 |
1,2,3 |
A,C |
Vergi hukukunun anlam, zaman ve yer bakımından yorumuna ilişkin temel kavramları tanımlar ve bu çerçevede analizler yapar |
1,15 |
1,2,3 |
A,C |
Vergi uyuşmazlıklarını ve çözum yollarını değerlendirir |
18 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Vergi Hukukunun tanımı, kapsamı, hukuk sistemi içindeki yeri, bölümleri, tarihi gelişimi, Verginin anayasal ilkeleri, |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
2 |
Vergi Hukukunun kaynakları |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
3 |
Vergi yasalarının yer, zaman ve anlam bakımından uygulanması, Vergilendirme ilişkisinde taraflar |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
4 |
Vergi ödevi; vergi yükümlülüğü, vergi sorumluluğu, Vergi yükümlülerinin hak ve ödevleri |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
5 |
Bildirimde bulunma ve beyanname verme ödevi, Defter tutma ve belgeleri saklama ödevi |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
6 |
Vergilendirme Süreci; Vergiyi doğuran olay, verginin tarhı, tebliği, tahakkuku, tahsili |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
7 |
Vergi idaresinin yükümlüleri denetleme yolları; yoklama, inceleme, arama, bilgi toplama, Vergi Hukukunda süreler |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
8 |
Arasınav |
|
9 |
Vergi borcunun sona ermesi: ödeme ve zamanaşımı, Diğer sona erme nedenleri |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
10 |
Vergi suç ve cezaları, Vergi suç ve cezalarının sona erme nedenleri |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
11 |
Vergi uyuşmazlıklarının idari aşamada çözümlenmesi |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
12 |
Vergi yargısı ve yargılaması, Vergi yargılama usulü |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
13 |
Yargı kararlarına başvuru yolları; itiraz ve temyiz |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
14 |
Vergi alacağının güvence altına alınması, kamu alacağı ve güvence önlemleri |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
15 |
Tekrar |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
PEHLİVAN, Osman (2012), Vergi Hukuku, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Diğer Kaynaklar |
AKSOY Ş., (1998), Vergi Hukuku, İstanbul, Filiz Kitapevi |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Vize |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Derse katılım |
1 |
10 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimi , disiplin ve sorumluluğa sahip olur, ve konu ile ilgili kapsamlı bir araştırma ve/veya proje raporu hazırlayabilir. |
|
X |
|
|
||
2 |
İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Kurum ve örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapılabilir. |
|
|
|
|
|
|
4 |
Hızla değişen iş küresel koşullarda işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallarda (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
|
|
|
|
||
5. |
Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve yaşam boyu öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Ulusal ve uluslararası dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
||
7 |
İşletme bilim dalındaki ve yoğunlaştığı alt alanlardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek; uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, genel işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgi ve deneyimini başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak, açık ve net bir şekilde Türkçe ve/veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir ve paylaşabilir. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal ve profesyonel ortamlarda gerekli empatiyi göstererek iletişim kurabilir. |
|
|
|
|
|
|
10 |
İşletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
|
|
11 |
İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olur, bu kavramların uygulamalarını değerlendirebilir ve bu ilkelere uygun davranmanın topluma değer katmak için ne derece önemli olduğunu anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
||
12 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
|
|
13 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
|
|
14 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
|
|
15 |
İşletme bilim alanı ve uzmanlık dalları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemleri kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
16 |
İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
X |
||
17 |
Analitik düşünce yapısına sahip olduğunu ve işletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği ileri düzeydeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabildiğini gösterebilir |
|
|
|
|
|
|
18 |
Edindiği kuramsal, olgusal ve araştırma yöntemleri bilgileri ile nicel ve nitel verileri değerlendirebilir, yorumlayabilir, sorunları tanımlayabilir, veri analizi yapabilir, ve sonuçları değerlendirerek çözümler üretebilir |
|
|
|
|
X |
|
19 |
Örgüte / kuruma ilişkin eleştirel düşünebilir, işletme bilim alanında ve uzmanlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgileri oluşturabilir, ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |