Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ATH 104
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Turizm sektöründe psikoloji ve tüketici davranışlarını incelemek

Dersin İçeriği: 

Öz bilinç, kişilik kuramları, davranış, tutumlar, turist motivasyonu, misafirler ile etkileşim, tüketici davranışları, turist destinasyonları, konaklama, perakende seyahat ve taşımacılık hizmetleri

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

  1. Seyahat ve turizmde tüketici davranışlarını etkileyen, seyahat motivasyonu, destinasyon seçimi ve seyahat davranışı gibi temel etkenleri değerlendirecektir.

1,2,4,8,11

 1,2,3,5

 A,C,D

  1. Tüketicilerin destinasyon seçimlerinde etkin olan karar verme süreçlerini kavrayacaktır.

1,8,10,11,12

 1,2,3,5

 A,C,D

  1. Müşteri/misafirlerin tatmin düzeyini artırmak için ürün ve hizmetlerden beklentiler araştırılabilecektir.

1,2,4,8,11

 1,2,3,5

 A,C,D

  1. Ürün ve hizmetlerin başarı ile konumlandırılması ve pazar bölümlendirmesi yapılabilmesinde etken olan karar verme teknikleri hakkında fikir sahibi olunacaktır.

1,8,10,11,12

 1,2,3,5

 A,C,D

  1. Seyahat destinasyonlarının seçiminde bireysel, çevresel, sosyo-ekonomik, demografik ve psikografik etkenlerin göreceli rolleri tartışılabilecektir.

1,2,4,8,11

 1,2,3,5

 A,C,D

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Derse Giriş ve Genel Bakış: Öz bilinç, davranış ve tutumlar

Temel kavramlar

2

Satınalma Karar Süreçleri ve Seçimler

Motivasyon unsurları

3

Turist Davranış Tipolojileri

Kişilik özellikleri

4

Turizm Talebi ve Piyasaları

Destinasyon imajları

5

Ulusal Farklılıklar: İç Pazar, giden ve gelen yolcular

Farklılıklar

6

Farklı Turizm Segmentlerinde Talebin Belirlenmesi

Pazar bölümlendirme

7

Çeşitli Turizm Alanlarında Tüketici Davranışları

Tüketici davranışı

8

Tüketici Davranışları ve Pazarlama

Tüketici davranışı

9

Pazar Karması ve Turist Davranışları

Pazar karması

10

Yeni Pazarların Oluşması ve Turizm Talebinde Değişim

Güncel gelişmeler

11

Küresel/Euro Turistin Yükselişi

Uluslararası seyahat

12

Yeşil Turist

Sürdürülebilirlik

13

Kalite ve Müşteri/misafir Tatmini

Kalite yönetimi

14

Turist Davranışının Geleceği

Güncel konular

15

Final Sınavı

 

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı

Ross, F. Glenn (1998), The Psychology of Tourism, 2nd. Ed. Melbourne: Hospitality Press

Diğer Kaynaklar

 

 

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ders notları, sunumlar, vakalar, ek okuma materyalleri

Ödevler

Dönem ödevi, vaka analizi

Sınavlar

Vize Sınavı ve Final Sınavı

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

ADEDİ

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınavlar

1

50

Ödev

1

50

Total

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Total

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak

 

 

 

 

 x

 

2

Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak

 

 

 

 

 x

 

3

Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak

 

 

 x

 

 

 

4

Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmelliyet standartlarını öğrenmek

 

 

 

 

 x

 

5

Takım çalışmasına yatkın, problem çözme ve liderlik özelliklerine sahip olarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak

 

 

 x

 

 

 

6

En az iki yabancı dilde, sözlü ve yazılı iletişim becerelerine sahip olmak

 

 

 x

 

 

 

7

Uluslararası alanda tecrübe sahibi, mesleki ve akademik eğitimde uzman kadronun sağladığı farklı kültürlere ve dillere uyum becerisine sahip olmak

 

 

 

 x

 

 

8

Kişisel, beşeri, teknik ve davranışsal becerilere sahip olmak

 

 

 

 

 x

 

9

İnterdisipliner uygulamalarla (işletmecilik, ticaret, agentecilik, havayolu, lojistik vb.) farklı alanlarda işbirliği becerisine sahip olmak

 

 

 x

 

 

 

10

Turizm ve otel işletmeciliği alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapmak ve proje üretmek

 

 x

 

 

 

 

11

Turizm ve otel işletmeciliği alanında mesleki, akademik, teknik, entellektüel ve kültürel donanıma sahip olmak

 

 

 

 x

 

 

12

Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek

 

 

 x

 

 

 

13

Turizm işletmeciliğinin bir alanında (kongre-konaklama yönetimi, havayolları yönetimi, gastronomi, sosyal ve beşeri bilimler alanı) uzmanlaşmak

 

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

4

64

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

20

20

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

164

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6,5

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7

 
1