Öğrencilerin özel olayları planlama ve yerine getirmelerinde pratik yaptırır.
Konferans ve toplantıların planlanması ve pazarlanmasını irdeler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Programın Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1,6,7 |
1,2,3 |
A |
|
1,7,12 |
1,2,3 |
A |
|
12,13 |
1,2,3 |
A |
|
12,13 |
1,2,3 |
A |
|
12,13 |
1,2,3 |
A |
|
12,13 |
1,2,3,4 |
A |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Konferans Endüstrisi ve Kongre Turizmine Giriş |
|
2 |
Uluslararası Toplantı Piyasası |
|
3 |
NGO ve IGO’ların Genel Özellikleri |
|
4 |
Varış Noktasını Pazarlama: Metotları |
|
5 |
Varış Noktasını Pazarlama: Müşteri İle İletişim |
|
6 |
Yasal Gereklilikler |
|
7 |
Kongre Planlaması: Akademik Ve Sosyal Program |
|
8 |
Tekrar |
|
9 |
Kongre Planlaması: Bütçeleme |
|
10 |
Kongre Yönetimi – Kongre Sırasında Aktivite |
|
11 |
Kongre Öncesi Aktiviteleri – Değerlendirme |
|
12 |
Grup Projesi |
|
13 |
Vaka Çalışması |
|
14 |
Vaka Çalışması |
|
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Bodwin G.(2005) “Events Management” |
Diğer Kaynaklar |
Philip Kotler “Marketing for Hospitality and Tourism” |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
ANATOLIA: An International Journal of Tourism and Hospitality Research |
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ödev |
2 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak |
|
|
x |
|
|
|
3 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak |
|
|
|
x |
|
|
4 |
Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmeliyet standartlarını öğrenmek |
|
|
|
|
x |
|
5 |
Takım çalışmasına yatkın, problem çözme ve liderlik özelliklerine sahip olarak diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
6 |
En az iki yabancı dilde, sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
7 |
Uluslararası alanda tecrübe sahibi, mesleki ve akademik eğitimde uzman kadronun sağladığı farklı kültürlere ve dillere uyum becerisine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
8 |
Kişisel, beşeri, teknik ve davranışsal becerilere sahip olmak |
|
|
x |
|
|
|
9 |
İnterdisipliner uygulamalarla (işletmecilik, ticaret, acentecilik, havayolu, lojistik vb.) farklı alanlarda işbirliği becerisine sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
10 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapmak ve proje üretmek |
|
|
x |
|
|
|
11 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanında mesleki, akademik, teknik, entelektüel ve kültürel donanıma sahip olmak |
|
|
|
|
x |
|
12 |
Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmek |
|
|
|
x |
|
|
13 |
Turizm işletmeciliğinin bir alanında (kongre-konaklama yönetimi, havayolları yönetimi, gastronomi, sosyal ve beşeri bilimler alanı) uzmanlaşmak |
|
|
|
|
x |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ödev |
2 |
20 |
40 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |