Gerçek bir işyeri ortamını deneyimleyerek, öğrencinin finans teorik altyapısının pratik bilgiler ve uygulama ile güçlendirilmesi
Bir şirketin finans departmanında 30 işgünü staj yapan öğrenciler, deneyimlerini ve gözlemlerini bir staj raporu hazırlayarak aktarırlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Teorik altyapıyı pratik bilgiler ve uygulama ile güçlendirmek |
1,4 |
- |
C |
2. Kurumsal bir şirketin finans ve diğer departmanlarında yapılan işleri gözlemlemek ve onlara katılım sağlayabilmek |
1,4,9 |
- |
C |
3. İletişim becerilerini geliştirir |
1,4,6,9 |
- |
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ders yapılmıyor |
|
2 |
Ders yapılmıyor |
|
3 |
Ders yapılmıyor |
|
4 |
Ders yapılmıyor |
|
5 |
Ders yapılmıyor |
|
6 |
Ders yapılmıyor |
|
7 |
Ders yapılmıyor |
|
8 |
Ders yapılmıyor |
|
9 |
Ders yapılmıyor |
|
10 |
Ders yapılmıyor |
|
11 |
Ders yapılmıyor |
|
12 |
Ders yapılmıyor |
|
13 |
Ders yapılmıyor |
|
14 |
Ders yapılmıyor |
|
15 |
Ders yapılmıyor |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Finans, kurumsal yönetim, muhasebe vb. ile ilgili kitaplar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
||
Dökümanlar |
Staj kılavuzu |
|
Ödevler |
Staj defteri |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
ADET |
KATKI YÜZDESİ |
Ödev |
1 |
100 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
0 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
100 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1. Finansın temel ilkelerini anlamak ve bunları ulusal ve uluslararası düzeyde uygulayabilmek | X | ||||||
2. Finansal problemlere modern bilgi teknolojilerini ve güncel finansal araçları etkin bir şekilde kullanarak çözüm üretebilmek | X | ||||||
3. Etik ve sosyal sorumluluk bazlı düşünmeyi gerektiren sorunlarda paydaşları belirleyip alternatif çözümleri karşılaştırarak olası en iyi sonuca karar verebilmek | X | ||||||
4. Çok kültürlü ve çok dilli ortamlarda çalışabilmek için gerekli altyapıyı geliştirebilmek | X | ||||||
5. Finansal piyasalardaki gelişmeleri, yorumlayarak ve onları etkileyen faktörleri tespit ederek analiz edebilmek | X | ||||||
6. Çokuluslu şirketlere özgü yönetim araç ve modellerini tanımak ve gerektiği yerlerde bunları uygulayabilmek. | X | ||||||
7. Global ekonomik sistemin yapısını anlamak ve yeni gelişmelerin bu yapıyı nasıl etkileyeceğini analiz edebilmek. | X | ||||||
8. Karar alma sürecinde eleştirel düşünme yeteneğini kullanabilmek. | X | ||||||
9. Yaşam boyu öğrenme sürecine aktarılabileceği liderlik, takım çalışması ve iletişim becerileri geliştirmek ve göstermek. | X | ||||||
10. Kalite yönetim süreçlerini uygulayarak çevre ve sürdürülebilirlik konularını yorumlamak. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 135 | 135 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.40 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |