Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, gayrimenkul değerleme yapabilmek için gerekli alt yapıyı kapsayacak şekilde dizayn edilmiştir.
Dersin İçeriği:
Gayrimenkul Değerleme ile İlgili Kanunlar:İmar Kanunu, Tapu ve Kadastro kanunu, Kamulaştırma, Değerleme Teknikleri, Alternatif Finansman Teknikleri, Örnek Değerleme Raporları
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav ,B:Sunum , C: Ödev, D:Ödev, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | |||
1-Gayrimenkul Piyasasının Temel
Kavramlarını anlamak |
6,8 | 1,2,3 | A, C | |||
2- Gayrimenkul Değerleme Tekniklerini Uygulayabilmek | 12,17 | 1,2,3 | A, C | |||
3- Gayrimenkulun hukuksal boyutuna
hâkim olmak |
6,8 | 1,2,3 | A, C | |||
4- Gayrimenkul alım satımında sağlıklı karar verebilmek |
3,10,12,17
|
1,2,3 | A, C | |||
5- Gayrimenkul Finansmanında sağlıklı karar verebilmek | 3,12,17 | 1,2,3 | A, C | |||
6-Gayrimenkul Değerleme Raporunu yorumlayabilmek |
1,3,10 |
1,2,3,12 | A, C | |||
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gayrimenkul Değerleme | Ders Kitabı |
2 | Resmi Değerleme Süreci | Ders Kitabı |
3 |
Değerleme Yaklaşımı : Emsal (Satış Karşılaştırma Yöntemi)
|
Ders Kitabı |
4 |
Değerleme Yaklaşımı:Gelir İndirgeme Yöntemi
|
Ders Kitabı |
5 | Değerleme Yaklaşımı:Maliyet Yöntemi | Ders Kitabı |
6 | Hukuk ve Düzenlemeler: İmar Kanunu | Ders Kitabı |
7 | Hukuk ve Düzenlemeler:Kamulaştırma | Ders Kitabı |
8 | Hukuk ve Düzenlemeler:Tapu ve Kadastro Kanunu | Ders Kitabı |
9 | Ders Tekrarı ve Ara Sınav | Ders Kitabı |
10 | Gayrimenkul Finansmanının Yapısı | Ders Kitabı |
11 | Mortgage | Ders Kitabı |
12 | Gayrimenkul Değerleme ile ilgili Özel Konu Başlıkları | Ders Kitabı |
13 | Gayrimenkul Değerleme Raporu | Değerleme Örnek Raporları |
14 | Uygulamalar | Değerleme Örnek Raporları |
15 | Final Sınavı | |
Kaynaklar
Ders Notu |
The Appraisal of Real Estate
Appraisal Institute Twelfth Edition
|
Diğer Kaynaklar |
Real Estate Finance Theory and Practice
Clauretie&Sirmans Thomson Fifth Edition
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 30 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. | X | |||||
2 | Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. | X | |||||
3 | Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. | X | |||||
4 | İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. | X | |||||
5 | Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. | X | |||||
6 | Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. | X | |||||
7 | Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. | ||||||
8 | Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. | X | |||||
9 |
Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak
|
X | |||||
10 | Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek | X | |||||
11 | Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. | X | |||||
12 | Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek | X | |||||
13 | Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. | X | |||||
14 | Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek | X | |||||
15 | Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek | ||||||
16 | Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek | X | |||||
17 | Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak | X | |||||
18 | Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | |||
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||
Hiçbiri