Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Maliyet Muhasebesi dersi öğrencilere temel maliyet kavramı ve çağdaş organizasyonlarda maliyet hesaplama hakkında bilgi vermek amacı ile dizayn edilmiştir.
Dersin İçeriği:
Maliyetlerin sınıflandırılması, Üretim İşletmelerinin Mali Tabloları, Sipariş Maliyetleme Sistemi, Safha Maliyetleme Sistemi, Maliyet-Hacim-Kar Analizi, Faaliyet Tabanlı Maliyetleme
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri: A: Sınav , B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Maliyet muhasebesinin temel kavramlarını bilmek, üretim işletmelerinde maliyetleri sınıflandırabilmek. |
2.3
|
1,2,3 | A,B |
2)Ürün ve dönem maliyetlerini ayırt edebilmek, bu maliyetlerin ne zaman ve ne şekilde finansal tablolarda raporlanacağını kavrayabilmek. |
2.3.4 |
1,2,3 | A,B |
3)Maliyet muhasebesi sistemini etkileyen etkenleri bilmek, sipariş ve safha maliyet sistemlerinde maliyet akışını izlemek ve birim maliyet hesaplamak. |
2.3 |
1,2,3 | A,B |
4)Maliyet-hacim-kar analizini kullanarak kısa süreli planlama yapmak ve karar almak. |
2.3 |
1,2,3 | A,B |
5)Tam maliyetleme ve değişken maliyetleme yöntemlerinin farklarını anlamak. |
4.3 |
1,2,3 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Maliyet Muhasebesine Giriş | |
2 | Maliyet Terimleri, Kavramları, ve Sınıflandırma | |
3 | Maliyet Terimleri, Konseptleri, ve Sınıflandırma | |
4 | Sipariş Maliyetleme Sistemi | |
5 | Sipariş Maliyetleme Sistemi | |
6 | Safha Maliyetleme Sistemi | |
7 | Safha Maliyetleme Sistemi | |
8 | Vize | |
9 | Maliyet Davranışları | |
10 | Maliyet Davranışları | |
11 | Maliyet Hacim Kar Analizi | |
12 | Maliyet Hacim Kar Analizi | |
13 | Değişken Maliyetleme | |
14 | Değişken Maliyetleme | |
15 | Faaliyet Tabanlı Maliyetleme | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Managerial Accounting (12 th Edition), Garrison, Noreen, Brewer, McGraw Hill |
Diğer Kaynaklar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 20 |
Öğrenci Sunumlar | 1 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 10 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olur.
|
X | ||||
2 |
Uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olur.
|
X | ||||
3 | Girişimcilik yeteneğini geliştirir. | X | ||||
4 |
Teorik bilgileri, uygulama ile pekiştirir.
|
X | ||||
5 | İşletme bilim alanının alt uzmanlık dallarında edindiği bilgileri ilişkilendirir ve karar verme süreçlerine yansıtır. | X | ||||
6 |
Takım içerisinde etkin olarak çalışır ve takımın başarısı için inisiyatif alır.
|
X | ||||
7 | İş etiği ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun davranarak üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini yerine getirir. | X | ||||
8 | Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimine sahip olur, sonuçları değerlendirerek sorunlara yaratıcı çözümler üretebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sunum | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 169 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
Hiçbiri