Bu derste, öğrencilerin, kamu maliyesini ilgilendiren sorunları ve politikaları analiz edip, değerlendirebilmeleri amaçlanır.
Bu ders kamu harcamaları ve vergileme gibi konuların analizinde kullanılan iktisadi yöntemlerin uygulamalarına odaklanmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
1) Kamu maliyesini tanımlar ve ideolojisini açıklar. |
2,4,5,7 |
1,2,3 |
A, C |
|
2) Objektif ve subjectif problem çözme tekniklerini kullanmayı öğretir. |
3,4,5,6 |
1,2,3 |
A, C |
|
3) Rekabetçi piyasalarda aksaklığa neden olguları inceler. |
2,5,6,7 |
1,2,3 |
A, C |
|
4) Özelleştirme ve devlet tekeli ile yürütülen faaliyetleri mukayese eder. |
5,6,7 |
1,2,3 |
A, C |
|
5) Fayda maliyet analizlerinin günlük hayat kullanımlarını inceler. |
2,6,7 |
1,2,3 |
A, C |
|
6) Farklı sektörlerde kamu ve özel teşebbüslerin farklarını inceler. |
2,6,7 |
1,2,3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Kamu Maliyesi ve İdeoloji |
Ünite 1 |
2 |
Pozitif Analiz Araçları |
Ünite 2 |
3 |
Normatif Analiz Araçları |
Ünite 3 |
4 |
Normatif Analiz Araçları devam |
Ünite 3 |
5 |
Vize Sınavı #1 |
|
6 |
Kamu Malları |
Ünite 4 |
7 |
Dışsallıklar |
Ünite 5 |
8 |
Dışsallıklar devam |
Ünite 5 |
9 |
Eğitim |
Ünite 6 |
10 |
Vize Sınavı #2 |
|
11 |
Fayda Maliyet Analizi |
Ünite 7 |
12 |
Fayda Maliyet Analizi devam |
Ünite 7 |
13 |
Sağlık Sektörü Ekonomisi |
Ünite 8 |
14 |
Dönem Sonu Aktivitileri |
|
15 |
Final sınavı |
Tüm Konular |
|
|
Kaynaklar
Kitap |
Public Finance by Harvey S. Rosen and Ted Gayer, McGraw-Hill, 9th ed |
Ders Notu |
Ders notları |
Diğer Kaynaklar |
Jonathan Gruber (2011): Public Finance and Public Policy, Worth Publishers. Arye L. Hillman(2009): Public Finance and Public Policy, Cambridge University Press Turan Yay (2010): “The Role of the State in Adam’s Smith’s Thought System and Modern Public Finance Theory: A Comparative Evaluation”, International Journal of Economics and Finance Studies, 2010, Vol.2, No.2, pp.87-98
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Ders notları ve ünite yansıları. |
Ödevler |
Ünite sonu problemleri ve ev ödevleri |
Sınavlar |
Ara Sınavı ve Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
ADET |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
75 |
Kısa Sınav |
|
15 |
Ödev |
2 |
10 |
Derse Katılım |
|
100 |
Toplam |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
100 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık alan Dersi |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Türkiye ve Dünya daki güncel ekonomik gelişmeleri uluslararası politik ekonominin ışığında takip ve analiz ederek Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisiyle etkileşimini inceleyebilir. |
|
X |
|
|
|
2 |
İktisadi düşüncenin gelişiminin ve birikiminin farkında olarak, güncel iktisadi sorunların analizinde kullanılabilecek farklı iktisat kuramlarını test etmeye yönelik kalitatif ve kantitatif bilgi ve yöntemlere hakim olur. |
|
|
X |
|
|
3 |
İktisat alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanmayı öğrenerek istatistiksel ve ekonometrik analizler yapabilir. |
X |
|
|
|
|
4 |
İktisat alanında öğrenmeyi öğrenerek konusuyla ilgili Türkçe ve İngilizce kaynaklar kullanarak bireysel veya takım şekilde araştırma ve çalışma yapabilir. |
|
|
|
X |
|
5 |
Etik değerlerin bilincinde olarak sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir ve bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
||
6 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak açık ve net bir şekilde Türkçe veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
|
|
X |
|
|
7 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
75 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
1.5 |
Ödev |
2 |
10 |
9 |
Final |
1 |
12 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
137,5 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5.5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |