Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
STAT 411
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, öğrencilere ekonometrik analiz yapabilmek için gerekli olan teknik altyapıyı sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

Önsav sınamaları, ANOVA, Korelasyon Katsayısı, regresyon modellerinde parametre tahmin metotları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev, C: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

   Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

 1. Finansal ve ekonomik verilerin analizinde kullanılan regresyon modellerini genel olarak anlama yetisi kazanır.

4,9

1,2,3,4,5

A,B

 2. Ampirik çalışmaların sonuçlarını tanımlama, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır

4,9

1,2,3,4,5

A,B

 3. Ampirik analizde kullanılan standard metodların arkasındaki teorik bilgiyi anlama yetisi kazanır

4,8

1,2,3,4,5

A,B

 4. Ekonometrik analiz için bilgisayar programı (Eviews) kullanma ve uygulama yetisi kazanır.

4,8,9

1,2,3,4,5

A,B

 

Dersin Akışı

 

Konu

Materyal

1

Giriş

 

2

Tek anakütlenin parametreleri üzerine önsav sınavına (ortalama, varyans, oran)

Bölüm 9

3

Tek anakütlenin parametreleri üzerine önsav sınavına (ortalama, varyans, oran)

Bölüm 9

4

Tek anakütlenin parametreleri üzerine önsav sınavına (ortalama, varyans, oran)

Bölüm 9

5

Tek anakütlenin parametreleri üzerine önsav sınavına (ortalama, varyans, oran)

Bölüm 9

6

Iki anakütlenin parametreleri üzerine önsav sınavına (ortalama, varyans,

oran)

Bölüm 10

7

ARA SINAV

 

8

Iki anakütlenin parametreleri üzerine önsav sınavına (ortalama, varyans,

oran)

Bölüm 10

9

Iki anakütlenin parametreleri üzerine önsav sınavına (ortalama, varyans,

oran)

Bölüm 10

10

Varyans analizi

Bölüm 11

11

Varyans analizi

Bölüm 11

12

Korelasyon katsayısı

Bölüm 12

13

Regresyon analizi

Bölüm 12

14

Regresyon analizi

Bölüm 12

15

FİNAL

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı

Ken BLACK  “Applied BUSINESS STATISTICS: Making Better Business Decisions”,  Wiley, 7th edition or more recent edition

Diğer Kaynaklar

P. Newbold, W.L. Carlson and B. M. Thorne “Statistics for Business and Economics”, Pearson, 8th edition

Allan G. Bluman “Elementary Statistics – A Step by Step Approach”, 10th Edition

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ders kitabı ve notları

Ödevler

Ev ödevleri (5 adet)

Sınavlar

Ara ve final sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

60

Ödev

5

40

Dönem projesi

-

-

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

Katkı Düzeyi

No

Program Öğrenme Çıktıları

1

2

3

4

5

1

Finansın temel ilkelerini kavramak ve bu ilkeleri ulusal ve uluslararası alanlarda uygulayabilmek.                                                             

 

 

 

 

 

2

Çağdaş bilişim teknolojilerini ve güncel finans araçlarını etkin şekilde kullanmak.

 

 

 

 

3

Finans meslek kuruluşları tarafından kabul edilmiş etik kurallarını ve sosyal sorumluluk anlayışını kavramak ve alacağı kararlarda uygulamak.

 

 

 

 

 

4

Çok kültürlü, çok dilli ve disiplinler arası çevrelerde iş yapabilmesini sağlayacak altyapıya sahip olmak.

 

 

 

 

5

Piyasalar ve piyasaların işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak ve bu piyasalardaki gelişmeleri analiz edebilmek.

 

 

 

 

 

6

Çokuluslu şirketlere özgü yönetim araç ve modellerini tanımak ve gerektiği yerlerde bunları uygulayabilmek.

 

 

 

 

 

7

Global ekonomik sistemin yapısını anlamak ve yeni gelişmelerin bu yapıyı nasıl etkileyeceğini analiz edebilmek.

 

 

 

 

 

8

Karar alma sürecinde eleştirel düşünme yeteneğini kullanabilmek.

 

 

 X

 

 

9

Edindiği liderlik, takım çalışması ve iletişim becerilerini yaşam boyu öğrenme sürecine aktarabilmek.

 

 

 

 

 

10

Dinamik çalışma koşullarının yaratabileceği fırsat ve problemleri öngörerek analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla süreci yönetebilmek.

 

 

 X

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

2

30

Ara Sınav

2

10

20

Ödev

5

4

20

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

135

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

5,4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 
2