Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ATD 324
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencilere ekonomi politik alanını genel anlamıyla tanıtmak ve bu alanda Türk sanayisini ilgilendiren belli güncel konular hakkında, daha geniş kapsamlı bir kalkınma bağlamı içerisinde, bilgilenmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders özellikle Cumhuriyet döneminde meydana gelen temel ve yapısal ekonomik değişimler ile politik gelişmeleri Türk sanayisinin de bu gelişmeler üzerindeki etkisine özel vurgular yaparak ele alır, ve devlet-iş dünyası ilişkilerini geniş bir kalkınma bağlamı içerisinde ortaya koyar. Ders, ekonomi politik alanında çalışma yapan akademisyen ve öğrenciler ile bu alanın uygulayıcılarının ilgisini çekecek vurgular yapar. Ve aynı şekilde bu ders öğrencilere, geniş bir konu yelpazesine ek olarak ele alınabilir “–ism”leri içeren çok çeşitli teoriler, çerçeveler ve modeller sunar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma , 4: Benzetim 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B:Sunum, C:Ödev, D:Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Dersin öncelikli hedefi, gerekli tarihsel arkaplan ve çeşitli teroik perspektifler ile Türkiye’nin kalkınmasıyla ilgili temel dinamikleri açıklamada kullanılan araçlardan bahsederek, öğrencilere Türkiye’nin kalkınması üzerine güncel tartışmaları ve konuları analiz edebilecek donanımı sağlamaktır.

 

 

 

1,2,16,18

1, 2, 3, 4

                             A 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Ders ve dersin işlenişi hakkında bilgi

 

2

Bir Disiplin Olarak Ekonomi Politik ve Osmanlı Endüstriyel Mirası

 

3

Cumhuriyet ve Modernleşmenin İlk Dönemleri

 

4

Sosyal ve Endüstriyel Değişim, ve Çok Partili Dönem

 

5

Planlama ve İthal İkameci Dönem (1946-1960)

 

6

Arasınav 1

 

7

Ekonomik Krizler, Liberalleşme ve İhracat Odaklı Büyüme

 

8

Finansal Krizler ve Kalkınma

 

9

Finansal Krizler ve Kalkınma (devamı)

 

10

Arasınav 2

 

11

Devlet-İş Dünyası İlişkileri ve Güncel Sorunlar

 

12

Devlet-İş Dünyası İlişkileri ve Güncel Sorunlar (devamı)

 

13

Son Onyıl: 2000-2010 AKP Dönemi

 

14

Son Onyıl: 2000-2010 AKP Dönemi

 

15

Final Sınavı

 

Kaynaklar

Ders Notu

 
- Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey (London: Routledge, 1996)

- Ayse Bugra, State and Business in Modern Turkey (Albany, N.Y.: State University of New York Press, 1994)

- Henri Barkey, The State and the Industrialization Crisis in Turkey (Boulder, Westview Press, 1990)

- Erik J. Zürcher, Turkey – A Modern History (London: I.B. Tauris, 1997)

- Ziya Önis. 1998. State and Market: The Political Economy of Turkey in Comparative Perspective (Istanbul: Bogaziçi University Press)

Diğer Kaynaklar

Ders syllabusüne bakınız.

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

Okumalar üzerine sınıf içi sunumlar

Sınavlar

Ara Sınav ve Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

ARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

 ADET

KATKI YÜZDESİ

 

 

 

Ara Sınav

1

75 

Ödev

1

25 

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

 40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

 60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek.

 

 

 

 

2

Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak.

 

 

 

 

3

Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak.

 

 

 

 X

 

4

İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek.

 

 

 

 X

 

5

Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek.

 

 X

 

 

 

6

Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek.

 

 

 

 

7

Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak.

 

 

 X

 

 

8

Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek.

 

 

 X

 

 

9

Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak

 

 X

 

 

 

 

10

Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek

 

 

 

 

11

Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak.

 

 

 X

 

 

12

Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek

 

 X

 

 

 

13

Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek.

 

 

 X

 

 

14

Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek

 

 

 X

 

 

15

Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek

 

 

 X

 

 

16

Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek

 

 

 

 

17

Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini  sağlamak

 

 

 X

 

 

18

Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek.

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

15

     4

60

Ara Sınav

2

10

20

Ödev

3

5

15

Final Sınavı

1

10

10

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6

Hiçbiri