Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ACM114
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
  • Programlama ve problem çözme yeteneklerini geliştirme
  • Bütün öğrencilere bilgisayar bilimlerinin entelektüel olarak çekici yanlarını gösteren bir çerçeve sunmak
  • Daha önce hiç programlama görmemiş öğrencilerin konuya ilgisini çekme

 

Dersin İçeriği: 
  • Bir problem daha küçük problemlere indirgeme
  • Belirli bir problemi çözmek için algoritma yazabilme ve bunu bir programlama diline (Python ) çevirme.
  • Programlama hatalarını ortaya dökecek test örnekleri yazma
  • Bilgisayar bilimlerinin günümüzdeki büyük problemlerini tanımlama
  • Bilgisayar bilimleri içindeki alt disiplinleri tanımlayabilme (fonksiyonel programlama, nesne yönelimli programlama, program karmaşıklığı)
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Bir sistemi ve problemi analiz edebilme 3,9 1,2,3,9,12 A
Analiz edilen problemi çözecek yazılımı geliştirme 3,9 1,2,3,9,12 A
Bir yazılımı test etme ve hatalarını giderme 3,9 1,2,3,9,12 A
Girdi ve çıktı verilerini analiz edebilme 3,9 1,2,3,9,12 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayarlara, programlamaya ve Python’a giriş  
2 Değişkenler, ifadeler, cümleler  
3 Şekil ve patern çizimi  
4 Fonksiyonlar  
5 Şartlı Cümleler  
6 Değer döndüren fonksiyonlar  
7 Ara sınav  
8 Tekrarlayan ifadeler  
9 Metinler  
10 Demetler ve olay ele alma  
11 Listeler  
12 Modüller

 

 
13  

Dosyalar

 
14 Sınıf ve nesneler

 

 
15 Final sınavı  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
How to Think Like a Computer Scientist: Learning with Python (2nd ed.), Jeffrey Elkner, Allen B. Downey, and Chris Meyers, Samurai Media Limited, United Kingdom, 2016.  
Starting Out with Python, Global Edition, (4th ed.), Tony Gaddis, Pearson, 2018.  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda görsel ara yüzlerin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda bilgi sahibidir.           
2 Bilişim sistemleri mezunu gelişen bilgisayar teknolojileriyle ortaya çıkan çoklu ortamlarda kullanıcılara amaçlarına uygun bilgisayar uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanılabilmesi için gerekli sistemlerin oluşturulması konusunda ileri bilgi sahibidir.           
3 Bilgisayar biliminin temel işleyişini ve problemlerini soyut matematik çerçevesi içinde çözebilmek için gerekli algoritma veri yapılarını tasarlayabilen, geliştirilebilen ve uygulayabilen bilgi ve beceriye sahiptir.               x  
4 Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen yapısal yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir.           x  
5 Bilişim mezunu günümüze kadar geliştirilen nesne yönelimli yazılım geliştirme araçlarıyla amacına uygun yazılım mantığını tasarlayabilme, bu yazılımları geliştirebilme ve farklı donanım ortamlarında uç kullanıcıların kullanımına sunabilme bilgi ve becerilerine sahiptir        x  
6 Bilişim mezunu bilgisayarların temel bileşeni işletim sistemlerinin işleyiş mantığını, sistemde işlerin ve kullanıcı yetkilerinin yönetimi için komutların geliştirilmesi ve  farklı donanımsal ortamlarda uygulanmasını bilir.   x      
7 Bilişim mezunu veri kavramı, yapıları, modelleri ile veritabanı uygulamalarını kullanma ve ilişkisel veritabanlarında veriyi erişim ve işleme araçlarını tasarlama, geliştirme ve uygulama hakkında bilgi ve becerilere sahiptir.          
8 Bilişim mezunu ticari amaçlı yazılımların veri depolarının modellenmesi, yazılımdan bağlanarak(aracılığıyla) veriye erişim, verilerin işlenmesi konularında ilgili yazılım araçlarıyla geliştirme ve uygulayabilme bilgi ve becerilerine sahiptir.          
9 Bilişim mezunu bilgisayar ağlarının temellerini, ağ sistemin tasarlanması ve yapılandırılması, bakımı ve sorunlarını çözebilmek için gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak.           
10 Bilişim mezunu günümüzün en büyük bilgisayar ağ olan internete özel olarak görsel ara yüzlerin ve çoklu katmanlı istemci/sunucu mimarisinde çalışabilecek yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanabilmesi gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir.           

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 4 3 12
Uygulama 12 3 36
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,6
Dersin AKTS Kredisi     6

 

Hiçbiri