Öğrencilerin, dünyadaki ekonomik gelişmeleri ve arkasındaki sistematiği anlamasına katkıda bulunmak, ekonomik coğrafya üzerinden analiz yeteneğini pekiştirmek
Bir Araştırma Alanı olarak Ekonomik Coğrafya ’nın temel kavram, süreç, yaklaşım ve çağdaş sorunlarının tartışılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
Program Learning Outcomes |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
||
1.Cografya ile insanın iktisadi faaliyetleri ilişkisini anlar. |
4,9,11 |
1,2,3 |
A, C |
|||
2.Dünya ekonomisindeki gelişmelere ilişkin eleştiriel bir bakış açısı kazanır |
6,8,12 |
1,2,3 |
A, C |
|||
3. Kümelenme, gelişme, uluslararası ticaret ve ÇUŞ’ler gibi olguların dünya ekonomisindeki, rol ve önemini değerlendirebilir. |
15,16,8 |
1,2,3 |
A, C |
|||
4. Ülkeler, bölgeler ve şehirler arasındaki ilişkileri analiz edebilecek bir çerçeveye sahip olur. |
8,11,13 |
1,2,3 |
A, C |
|||
5-Rekabetin oluşumu ve şartlarını tartışır |
4,8,12 |
1,2,3 |
A, C |
|||
6-Sanayi, Hizmetler, IT sektörlerini ülkelere göre yorumlar |
8,13,17 |
1,2,3 |
A, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|||
1 |
Ekonomik Coğrafyaya Giriş: Temel Sorunlar, Kavramlar ve Çerçeveler. |
Brakman, Garretsen, and Marrewijk (2009). Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.1 The World Bank (2009) |
|||
2 |
Coğrafya ve İktisat Teorisi |
Brakman, Garretsen, Marrewijk (2009) Chp.2 Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.2 |
|||
3 |
Coğrafya ve İktisat Teorisi |
S. Brakman, H. Garretsen, C. Marrewijk (2009) Chp.2. Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.3 |
|||
4 |
Kalkınmanın Coğrafi Dinamikleri I (Üretim ve Tüketim Alanları) |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4 Knox, Agnew, McCarthy (2014). |
|||
5 |
Kalkınmanın Coğrafi Dinamikleri II |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4 Knox, Agnew, McCarthy (2014). |
|||
6 |
Kentsel Ekonomi ve Tarihsel Gelişimi I |
Knox, Agnew, McCarthy (2014). Mackinnon and Cumbers (2019): Chp. 8 |
|||
7 |
Kentsel Ekonomi ve Tarihsel Gelişimi II |
Knox, Agnew, McCarthy (2014). Mackinnon and Cumbers (2019): Chps. 9 & 10 |
|||
8 |
Uluslararası Finans ve Yatırımların Coğrafi Dağılımı |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp. 4 |
|||
9 |
Devlet ve Değişen Yönetişim Biçimleri |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.5 |
|||
10 |
Çokuluslu Şirketlerin Değişen Coğrafyaları |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp4 |
|||
11 |
Coğrafya ve Emek Piyasalarında Gelişmeler |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp7 |
|||
12 |
Bilgi Temelli Ekonomi: Teknolojik Yenilikler, Yaparak-Öğrenme, Kümelenme Teorisi |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp8 |
|||
13 |
Küresel Üretim Ağları ve Tedarik Zincirleri |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp9. Coe, Kelly and Yeung (2013): Chp.8 |
|||
14 |
Ekonomik Coğrafya ve Çevre |
Mackinnon and Cumbers (2019): Chp.12 Coe, Kelly and Yeung (2013): Chp.5 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
X |
Ödevler |
X |
Sınavlar |
X |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
80 |
Kısa Sınav |
||
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1 |
İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. |
x |
||||||
2 |
Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. |
x |
||||||
3 |
Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. |
x |
||||||
4 |
İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. |
x |
||||||
5 |
Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. |
x |
||||||
6 |
Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. |
x |
||||||
7 |
Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. |
x |
||||||
8 |
Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. |
x |
||||||
9 |
Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak |
x |
||||||
10 |
Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek |
x |
||||||
11 |
Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. |
x |
||||||
12 |
Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek |
x |
||||||
13 |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. |
x |
||||||
14 |
Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek |
x |
||||||
15 |
Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek |
x |
||||||
Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek |
x |
|||||||
17 |
Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak |
x |
||||||
18 |
Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. |
x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
|||
Ödev |
1 |
25 |
25 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
160 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
6,4 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
6 |