Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
HTR 302
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
2
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 

Türkiye Cumhuriyetinin kurulduğu tarihlerdeki ekonomik, sosyal, kültürel, siyasi görünümü konusunda gerekli alt yapı kazandırıldıktan sonra bütün bu alanlara ilişkin gelişmeler anlaşılacak, İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş Dönemi ilişkileri, Türkiye’nin 1923 yılından günümüze kadar aralıktaki gelişmeleri, sorunları, çözümleri, ulusal ve uluslararası konular ile bu konulara ilişkin Türkiye’nin rolü konusunda bilgi ve birikim, analiz yetisi kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği: 
HTR 302 konuları siyasi alanda yapılan inkılaplardan başlayarak yeni Türkiye Cumhuriyetinin Lozan Anlaşmasından sonraki iç ve dış gelişmelerini inceler. Ayrıca, Atatürk sonrası Türk Dış Politikasını (İkinci Dünya Savaşı sonrası gelişmeleri-Türkiye’nin Güvenlik paktlarına üyeliği ve Avrupa Birliği ile olan ilişkileri) sebep-sonuç ilişkisi bağlamında irdeler.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Lozan Anlaşmasından sonra Türkiye Cumhuriyetinin uluslararası sistemde yerini kavramak

1,2,3

A

Sosyal ve siyasi alanda yapılan inkılapları bilir.

1,2,3

A

Atatürk ilke ve İnkılaplarını öğrenir

1,2,3

A

Atatürk’ün dış politika anlayışını analiz eder.

1,2,3

A

Tam bağımsız yeni bir Türk devletinin kurulmasını anlatmaktadır.

1,2,3

A

21. Yüzyıl Türkiye’sinin durumunu kavrar.

1,2,3

A

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Lozan Barış Anlaşması (Sevr ile Karşılaştırmalı Olarak)

 

2

Siyasal Alanda Yapılanma (Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı)

 

3

Siyasal İnkılaplara Karşı Tepkiler ve Çok Partili Sisteme Geçiş Denemeleri

 

4

Sosyal ve Kültürel Yaşama Dair Yapılan İnkılaplar

 

5

Tanzimat, Islahat Fermanı ve Meşrutiyetler

 

6

Trablusgarp, Balkan Savaşları ve Sonuçları

 

7

Ara Sınav

 

8

1923-1939 arası Türk Dış Politikası

 

9

1938 sonrası siyaset, ekonomi ve hukuk alanına ilişkin yaşanan gelişmeler

 

10

İkinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı Türk Dış Politikası

 

11

İkinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı Türk Dış Politikası

 

12

Atatürk İlkeleri

 

13

Genel Değerlendirme

 

14

Genel Değerlendirme

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Öztürk, Cemil (Editör) İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi,

Yazarlar : Tülay Alim BARAN (Prof.Dr.),Edip Başer (Dr.),

Süleyman Beyoğlu(Prof.Dr.),

Handan Diker(Dr.),

Vahdettin Engin (Prof.Dr.),

Cezmi Eraslan (Prof.Dr.),

Arzu M.Erdoğan (Dr.),

Cemil Öztürk (Prof.Dr.)

Diğer Kaynaklar

Nutuk

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Dersin hocası tarfından belirlenecek yöntemle verilecektir.

Ödevler

Dersin hocası tarfından belirlenecek yöntemle verilecektir.

Sınavlar

Dersin hocası tarfından belirlenecek yöntemle verilecektir.

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

Sayı

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Finalin Başarıya Oranı

1

60

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Türkiye ve Dünya daki güncel ekonomik gelişmeleri uluslararası politik ekonominin ışığında takip ve analiz ederek Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisiyle etkileşimini inceleyebilir.        X  
2 İktisadi düşüncenin gelişiminin ve birikiminin farkında olarak, güncel iktisadi sorunların analizinde kullanılabilecek farklı iktisat kuramlarını test etmeye yönelik kalitatif ve kantitatif bilgi ve yöntemlere hakim olur.          X
3 İktisat alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanmayı öğrenerek istatistiksel ve ekonometrik analizler yapabilir.     X    
4 İktisat alanında öğrenmeyi öğrenerek konusuyla ilgili Türkçe ve İngilizce kaynaklar kullanarak bireysel veya takım şekilde araştırma ve çalışma yapabilir.        X  
5 Etik değerlerin bilincinde olarak sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir ve bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir.           
6 Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak açık ve net bir şekilde Türkçe veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir.       X    
7 Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.         X

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

2

32

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

1

16

Ara Sınav

1

1

1

Final

1

1

1

Toplam İş Yükü

 

 

50

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

2

Dersin AKTS Kredisi

 

 

2

 
1