Bu stajın amacı elektronik ticaret ve teknoloji yönetiminde uygulama ve pratik olarak gözlem yapılmasını sağlamaktır.
Ulusal/Uluslararası düzeyde orta veya büyük ölçekli bir ticaret firmasında 40 iş günü boyunca fiilen çalışma.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1- Güncel elektronik ticaret sistemlerini, bu sistemleri etkileyen teknolojik, organizasyonel, sosyal ve yönetimsel eğilimleri anlama. |
1,3,8,10 |
1-2-3 |
A,C |
2- Günümüzde kullanılan bilişim sistemlerini listeleyebilme
|
1,3,4,10 |
1-2-3 |
A,C |
3- İşletmelerin amaçlarına uygun elektronik ticaret sistemi tasarımı, geliştirilmesi ve kullanıma açımlası süreçlerini anlama
|
1,3,10 |
1-2-3 |
A,C |
4- Verilen bir problem ilişkin nasıl bir bilişim sistemi çözümü gerektiğini analiz edebilme. |
1,3,8,10 |
1-2-3 |
A,C |
5- Bilişim sistemlerinin temel bileşenlerini tanıma ve işletmelerde bilişim sistemlerinin devreye alınışında organizasyon, teknoloji ve yönetim unsurlarını dengeleyebilme yöntemlerini anlama, gerektiğinde farklı problemleri analiz edebilme |
1,3,10 |
1-2-3 |
A,C |
6-Kişisel gelişim imkanlarının neler olduğu ortaya çıkarılır. |
1,3,4,8,10 |
1-2-3 |
A,C |
7-Sektörle organik ilişki kurulur. |
1,3,10 |
1-2-3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
1- Staj oryantasyon eğitimi |
Küresel E-Ticaret'te Bilişim sistemlerinin kullanımı
|
2-İş yeri stajı gözlem |
Organizasyonlar ve strateji |
3-İş yeri stajı – iş yerinde çalışma (30 gün) +günlük raporlar |
Etik ve sosyal konular |
4-İş yeri ile ilgili analizler |
Alt yapı ve güncel teknolojiler |
5- İş yeri ile ilgili analizler |
Veritabanı yönetimi |
6-Staj raporunun işverene onaylatılması |
|
7- İşveren değerlendirme raporunun alınması |
|
8-Staj raporunun tamamlanması |
|
9-Staj raporu sunumu |
|
10- Staj raporu sunumu |
|
11- Staj raporu sunumu |
|
12-Staj raporu sunumu |
|
13-Staj raporu sunumu |
|
14- Staj raporu sunumu |
|
15- Staj raporu sunumu |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Staj raporları ve Staj raporları+işyeri örnek dökümanı işyeri örnek dökümanı |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
|
|
|
Kısa Sınav |
2 |
80 |
Ödev |
2 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
İşletme hakkında temel terimlere hakim olmak ve bunu kurumlara, iş yönetimine ve uygulamalara yoğunlaşmasını sağlamak. Bu sayede sorunları analiz edip çözüm üretebilmek. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Sosyal davranış, kişilik ve kurum kültürü gibi konuların küresel düzeyde etkisini yorumlayabilmek ve öngörülebilir fırsatların geçerlilik kazanmasını sağlamak. |
|
|
x |
|
|
|
3 |
Öğrenilen bilgileri sahada uygulayabilme ve bunların yetkin bir şekilde kullanılabilirliğini sağlamak. |
|
|
|
x |
|
|
4 |
İşletmelerin ekonomik ve hukuki problemlerini inceleme ve onlara çözüm üretebilmek. |
|
|
x |
|
|
|
5 |
Dış ticaret üzerinde devletin etkisini fırsatlar perspektifinde doğru araştırıp, yorumlayabilmek. |
x |
|
|
|
|
|
6 |
Küresel düzeni, ekonomik ve siyasi açıdan doğru analiz edebilme ve coğrafi özelliklerin etkisini bu perspektiften yorumlayabilmek. |
x |
|
|
|
|
|
7 |
Işletmelerde etik dışı durumlarda sorunu önceden görebilme ve önleme kabiliyetine sahip olmak ile bunu çeşitli işlevsel alanlarda uygulayabilme becerisini kazanmak. |
x |
|
|
|
|
|
8 |
Dünya’nın büyük ekonomilerini analiz edebilme ve küresel mali tablonun şekillenmesinde çok-uluslu ve finans şirketlerinin hangi ölçü ve katma değer ile yer aldığını incelemek. |
|
|
x |
|
|
|
9 |
Uluslararası pazarlara giriş kaidelerini gösterme ve faaliyet alanı dahilinde markalaşma ve iletişim stratejileri geliştirebilme yetisi sağlamak |
x |
|
|
|
|
|
10 |
Yönetim, kontrol ve karar alma yeteneği kazandırma ve bunu sosyal ve mesleki ilişkilerde kullanabilmek |
|
|
|
|
x |
|
11 |
Ülkelerin uluslararası ekonomi politikalarının dış politika ve bölgeler kapsamında değerlendirilmesini sağlamak. |
x |
|
|
|
|
|
12 |
Istatistiki bilgileri öğrenme ve pratike dökme becerisi kazandırma ile bunu projelendirmek |
x |
|
|
|
|
|
13 |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamasında toplumsal sorumluluk bilinciyle etik ilkeleri anlayabilme ve uygulayabilmek. |
x |
|
|
|
|
|
14 |
Ürettiği projeleri toplum yararına kullanabilme ve duyarlılıkla paylaşabilmek |
x |
|
|
|
|
|
15 |
Kültürlerarası farklılığın Uluslararası ticarette meydana getirdiği ötekileştirme üzerinde stratejik karar alabilme ve uygulayabilmek |
x |
|
|
|
|
|
16 |
Uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye'nin dış siyasetini analiz edebilme ve katma değer sağlayabilmek. Bu bağlamda uluslararası ve uluslar üstü kurumların politikalarını yorumlayabilmek |
x |
|
|
|
|
|
17 |
Öğrenilen bilgilerin bilgisayar ortamında uygulama ortamı verilerek bunların fonksiyonel değerlerini görebilme ve analiz edebilme becerisini sağlamak |
|
|
x |
|
|
|
18 |
Ulusal ve uluslararası pazara hakim olma ve tüketicinin pazar değerlendirmesi üzerindeki etkisi analiz etme becerisi sağlamak. Doğru tüketici tercihlerini belirleyebilmek. |
|
x |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
14 |
4 |
56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
10 |
1 |
10 |
Ödev |
2 |
10 |
20 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
136 |
Toplam İş Yükü / 30 (s) |
|
|
4,53 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |