Öğrencilerin elektronik ortamlarda satış teknikleri ve uygulamaları hakkında temel bir bilgi ve duyuşsal özelliklere sahip olmasını sağlamaktır.
Dijital ortamlarda pazar araştırması teknikleri, sosyal medya kullanımı ve marka yönetimi, internet yoluyla müşteri ilişkileri hakkında teorik ve uygulamalı bilgileri, e-satışı arttırma yöntemleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
2 |
1,2,3 |
A |
|
4 |
1,2,3 |
A,C |
|
2,4 |
1,3,12 |
A,C |
|
2 |
1,3,12 |
C |
|
1,7 |
1,2,3 |
A,C |
|
3,4,5 |
1,12 |
C |
|
5,6,7 |
1,2,3 |
A,C |
|
2,9,10 |
1,2,12 |
C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ, E-PAZARLAMA TEMEL KAVRAMLAR |
|
2 |
STRATEJİK E-SATIŞ VE PERFORMANS METRİKLERİ |
|
3 |
E-SATIŞ PLANI |
|
4 |
E-SATIŞ FIRSAT ANALİZİ |
|
5 |
ETİK VE YASAL YÖNLER |
|
6 |
ÇEVRİMİÇİ MÜŞTERİ DAVRANIŞI |
|
7 |
MIDTERM WEEK |
|
8 |
SEGMENTASYON VE HEDEF KİTLE STRATEJİLERİ |
|
9 |
ÜRÜN VE FİYAT ANALİZİ |
|
10 |
FARKLILAŞTIRMA VE KONUMLANDIRMA STRATEJİLERİ |
|
11 |
PRİVATE SHOPPİNGTE HEDEF KİTLE SEÇME |
|
12 |
E-SATIŞI ARTTIRMAK İÇİN SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANMALIYIZ? |
|
13 |
E- SATIŞTA İÇERİĞİN ÖNEMİ |
|
14 |
TÜRKİYE’DE E-PAZARLAMA |
|
15 |
Final |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Kısa Sınav |
- |
0 |
Ödev |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
E-TİCARET ve Teknoloji YÖNETİMİ lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama |
|
|
X |
|
|
|
2 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme |
|
|
|
X |
|
|
3 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama |
|
|
|
|
X |
|
4 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama |
|
|
|
X |
|
|
5 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, e-Ticaretin çıktıları,sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme |
|
|
|
X |
|
|
6 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
E-TİCARET ve Teknoloji YÖNETİMİ lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama |
|
|
|
X |
|
|
10 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme |
|
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
E-TİCARET ve Teknoloji YÖNETİMİ lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama |
|
|
X |
|
|
|
2 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme |
|
|
|
X |
|
|
3 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama |
|
|
|
|
X |
|
4 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama |
|
|
|
X |
|
|
5 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, e-Ticaretin çıktıları,sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme |
|
|
|
X |
|
|
6 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
E-TİCARET ve Teknoloji YÖNETİMİ lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama |
|
|
|
X |
|
|
10 |
E-TİCARET VE TEKNOLOJI YÖNETIMI lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme |
|
|
|
X |
|
|