Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ETT 216
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, dijital pazarlama alanında temel eğitimini tamamlamış
öğrencilere bu alanda uygulama ağırlıklı ve dijital pazarlamanın farklı
disiplinlerini “müşteri seyahati” üzerinde uygulamalarını aktarmak.

Dersin İçeriği: 

Dersin içeriği dijital pazarlama kanallarının dinamikleri, hangi kanalın
hangi amaca hizmet ettiğinin tespiti, ayrıntılı rakip analizi,
durum/marka analizi ve kısa-orta vadeli strateji geliştirme.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Dijital pazarlamaya yönelik uygulamaları öğretir. 1, 2, 5 A,C
Arama motoru optimizasyonunu açıklar. 1, 2, 5 A,C
Dijital ortamlarda rakip analizini açıklar ve önemine değinir.  1, 2, 5 A, C
Web sitesinde kitlelere ulaşma stratejilerini açıklar. 1, 2, 5 A, C
Dijital içerik pazarlamayı açıklar.  1, 2, 5 A,C
Dijital pazarlamada yapay zekadan nasıl faydalanılabileceğini gösterir.  1, 2, 5 A,C

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık  
1 Rakip Analizi neden önemlidir? Hangi araçlar kullanılır? (uygulamalı)  
2 Arama Motoru Optimizasyonuna giriş  
3 Arama Motoru ve kelime ilişkileri – Keyword.io kullanımı  
4 İçerik Pazarlaması  
5 İçerik Pazarlaması için kullanılan kanallar, büyük veri kullanımı. (people asked araçları)  
6 Marka ve Ürün Optimizasyon farkları – dijital izler  
7 Nasıl bir web sitesi? Web sitesinin doğru projelendirilmesi  
8 Vize  
9 Sesli Arama Özellikleri / Sesli Arama Desteği  
10 Lokal optimizasyon – Haritalar – Etiketlemelerin Önemi   
11 Sosyal medya monitorleme / Sosyal Medya Rakip Analizi (uygulamalı)  
12 Arama Trendlerinden trafik yaratma / Trend’lerin e-ticarete etkisi   
13 Freelance siteler ile nakit ve vakit kazanma / kullanımı az maliyetli araçlar. (proje uygulamalı)  
14 Yapay zekanın pazarlama alanında kullanılması / İçerik Araçları (görsel, işitsel ve metin)  
15 Final Sınavı  

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Ders Notları

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Ders Notları
Ödevler Proje Ödevi
Sınavlar -

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Final 1 50
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   50
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, güncel e-Ticaret ortamını tanımlama   X        
2 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme   X        
3 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, javaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama         X  
4 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama         X  
5 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu,  e-Ticaretin çıktıları, sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme   X        
6 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.   X        
7 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.         X  
8 E-ticaret ve Yönetimi lisans mezunu, belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev/Sunum 1 25 25
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6.0
Dersin AKTS Kredisi     6
Hiçbiri