Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencilere yönetimin temel kavramlarını, ilkelerini, teorilerini ve uygulamalarını tanıtmak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği:
Ders, üç ana konu alanı etrafında düzenlenmiştir: 1. Planlama, organize etme, yönetme ve kontrol etme gibi temel yönetsel işlevler; 2. Karar verme, liderlik, motivasyon ve iletişim gibi kritik yönetim becerileri ve;3. Yönetim teorisini ve uygulamasını şekillendiren etik, sosyal sorumluluk, dış sosyal, ekonomik ve teknolojik güçlerle ilgili özel konular.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1:Ders anlatımı 2:Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12:Örnek olay çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Sınav, B:Quiz, C:Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | ||
Temel yönetim fonksiyonlarını anlar
|
1,2 | 1,2,3,12 | A,B,C | ||
Yönetim becerilerini gösterir
|
7,9,10 | 1,2,3,12 | A,B,C | ||
Nicel ve nitel verilere dayalı kararlar alır ve diğer insanlarla iletişim kurar
|
3,4 |
1,2,3,12 |
A,B,C |
||
Etik ve sosyal sorumluluğun önemini kavrar
|
5,6 | 1,2,3,12 | A,B,C | ||
Kuruluşların dış ve iç çevresini analiz eder
|
7,8 | 1,2,3,12 | A,B,C | ||
Dersin farklı konularıyla bağlantılar oluşturur
|
2 | 1,2,3,12 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse genel bakış
|
Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
2 |
Yönetim ve Organizasyonların Temelleri
|
Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
3 | Yönetim Tarihi | Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
4 | Sosyal Sorumluluk ve İş Ahlakı | Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
5 |
Karar vericiler olarak yöneticiler
|
Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
6 |
Planlamanın Temelleri
|
Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
7 | Yönetim Stratejisi | Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
8 |
Organizasyon Yapısı ve Tasarımı
|
Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
9 |
Çağdaş organizasyon tasarımı
|
Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
10 | Lider Olarak Yöneticiler | Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
11 |
Çalışanları Motive Etmek, Anlamak ve Yönetmek
Örgütlerde Bireysel Davranış
|
Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
13 | İletişim | Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
14 | Kontrol Fonksiyonunun Temelleri | Ders kitabı+Pearson My Lab uygulaması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Robbins and M. Coulter. Management. Pearson, Prentice-Hall, 15th ed. |
Diğer Kaynaklar | Pearson My Lab Uygulaması, örnek olay, internet kaynakları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Konularla ilgili örnek olay çalışmaları, Pearson My Lab Uygulamaları |
Ödevler | Tartışılan konular üzerine çeşitli ödevler |
Sınavlar | Ara sınav, quiz, final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Vize Sınavı | 1 | 35 |
Quiz | 2 | 10 |
Sınıf içi çalışmaları | çeşitli | 10 |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 45 |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme fonksiyonlarına ilişkin tüm bilgileri tanımlayabilir. | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | ||||
3 | Kavram, düşünce ve vakaları bilimsel yöntemlerle açıklayabilir, nitel ve nicel verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. | X | ||||
4 | İş yaşamında çeşitli iletişim kanallarını etkin bir biçimde kullanabilir. | X | ||||
5 | Etik değerleri benimser ve uygulayabilir. | X | ||||
6 | Sosyal sorumluluk ve aktif vatandaşlık anlayışıyla hareket edebilir. | X | ||||
7 | Edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
8 | Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş güvenliği ve sürdürülebilirlik konularını yorumlayabilir. | X | ||||
9 | Takım içerisinde etkin olarak çalışabilir ve takımın başarısı için inisiyatif alabilir. | X | ||||
10 | Çeşitliliği yönetebilir ve savunabilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Vize Sınavı | 1 | ||
Quiz | 2 | ||
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | |||
Dersin AKTS Kredisi |
1