Dersin ana amacı, temel finans teorilerini anlamak ve bu teorileri kurumsal finansman kararlarına uygulamayı öğretmektir. Ders en genel hatlarıyla, firmanın nasıl değer yaratacağı ile ilgilenir.
Yatırım bütçeleme metotları, Yatırım nakit akışları, Hisse senedi ve şirket değerlendirmesi, Sermaye bütçeleme ve risk, Risk ve kazanç arasındaki ilişki, Sermaye fiyatlama modelleri, Firmaların sermaye yapısı
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Yatırım bütçeleme metotlarını tanır ve uygulayabilir |
1, 2, 6, 8, 10 |
1,2,3 |
A,C,E |
Olası yatırımlardan beklenen nakit akışlarını hesaplayabilir.
|
1, 2 |
1,2,3 |
A,C |
Risk ve kazanç arasındaki ilişkiyi anlar. |
1, 5, 7, 8 |
1,2,3 |
A,C |
Sermaye fiyatlama modellerinin temel yapısını anlar. |
1, 5 |
1,2,3 |
A,C,E |
Firmaların sermaye yapısı kararlarını ve bu kararların firmanın değerine nasıl katkıda bulunduğunu bilir. |
1, 5, 8, 10 |
1,2,3 |
A,C |
Temettü politikasının şirket değerini maksimize edecek şekilde nasıl saptanması gerektiğini bilir. |
1, 5, 8 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tekrar – Paranın zaman değeri |
Ders Kitabı-Giriş |
2 |
Yatırım kararı kuralları |
Ders Kitabı Bölüm 8 |
3 |
Yatırım kararı kuralları |
Ders Kitabı Bölüm 8 |
4 |
Yatırım bütçelemesinin temelleri |
Ders Kitabı Bölüm 9 |
5 |
Yatırım bütçelemesinin temelleri |
Ders Kitabı Bölüm 9 |
6 |
Arasınav 1 |
|
7 |
Hisse senedi ve şirket değerlemesi |
Ders Kitabı Bölüm 10 |
8 |
Sermaye piyasalarında risk ve kazanç |
Ders Kitabı Bölüm 11 |
9 |
Sermaye piyasalarında risk ve kazanç |
Ders Kitabı Bölüm 11 |
10 |
Sermaye fiyatlama modelleri |
Ders Kitabı Bölüm 12 |
11 |
Sermayenin maliyeti |
Ders Kitabı Bölüm 13 |
12 |
Arasınav 2 |
|
13 |
Sermaye yapısı |
Ders Kitabı Bölüm 16 |
14 |
Temettü politikası |
Ders Kitabı Bölüm 17 |
15 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Berk, DeMarzo, Harford (2020). Fundamentals of Corporate Finance, Global Edition, 4th Edition, Pearson |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Dersin PowerPoint sunumları, Excel bazlı örnekler |
Ödevler |
Ödevler, Excel uygulamaları |
Sınavlar |
Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
75 |
Ödev |
6 |
25 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimi , disiplin ve sorumluluğa sahip olur, ve konu ile ilgili kapsamlı bir araştırma ve/veya proje raporu hazırlayabilir. |
|
X |
||||
2 |
İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
3 |
Kurum ve örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapılabilir. |
X |
|||||
4 |
Hızla değişen iş küresel koşullarda işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallarda (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
X |
|||||
5 |
Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve yaşam boyu öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
6 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birikimdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak açık ve net bir şekilde Türkçe veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. |
X |
|||||
7 |
İşletme bilim dalındaki ve yoğunlaştığı alt alanlardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek; uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
8 |
Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, genel işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgi ve deneyimini başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak, açık ve net bir şekilde Türkçe ve/veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir ve paylaşabilir. |
|
X |
||||
9 |
Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal ve profesyonel ortamlarda gerekli empatiyi göstererek iletişim kurabilir. |
|
X |
||||
10 |
İşletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|||||
11 |
İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olur, bu kavramların uygulamalarını değerlendirebilir ve bu ilkelere uygun davranmanın topluma değer katmak için ne derece önemli olduğunu anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
12 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
14 |
Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
|
15 |
İşletme bilim alanı ve uzmanlık dalları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemleri kullanabilir. |
X |
|||||
16 |
İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
17 |
Analitik düşünce yapısına sahip olduğunu ve işletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği ileri düzeydeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabildiğini gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
18 |
Edindiği kuramsal, olgusal ve araştırma yöntemleri bilgileri ile nicel ve nitel verileri değerlendirebilir, yorumlayabilir, sorunları tanımlayabilir, veri analizi yapabilir, ve sonuçları değerlendirerek çözümler üretebilir. |
|
|
|
X |
|
|
19 |
Örgüte / kuruma ilişkin eleştirel düşünebilir, işletme bilim alanında ve uzmanlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgileri oluşturabilir, ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınav |
2 |
12 |
24 |
Ödev |
6 |
4 |
24 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
158 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,32 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
|
|
|
|