Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, yeniliği yönetebilme becerilerini öğrenciye kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Stratejik ve operasyonel seviyede yenilik yönetiminde önemli unsurlar ve gerekli beceriler edinmek, dünyanın öndegelen şirketlerinden gerçek örneklere ve tecrübelere dayalı değişik yaklaşımlar öğrenmek
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Soru-Cevap 3. Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sınav 2. Ödev 3. Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri |
Yenilik yönetiminin önemini kavrar. | 2,3 | 1,2,3 |
Yenilik yönetiminde gereken becerileri öğrenir. | 2,3,4,7 | 1,2,3 |
Yaptığı bir çalışmanın sunumunu yapabilir. | 3,9,10 | 2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yenilik Yönetimi: Giriş | Ünite 1 |
2 | Ekonomi ve Piyasa Adaptasyonu | Ünite 2 |
3 | Firma içinde Yenilik Yönetimi | Ünite 3 |
4 | Yenilik ve Operasyon Yönetimi | Ünite 4 |
5 | Fikri Mülkiyet Yönetimi | Ünite 5 |
6 | Kurumsal Bilgi Yönetimi | Ünite 6 |
7 | Genel Tekrar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stratejik İttifaklar ve Ağlar | Ünite 7 |
10 | Araştırma ve Geliştirme Yönetimi | Ünite 8 |
11 | Açık Yenilik ve Teknoloji Transferi | Ünite 9 |
12 | Yeni Hizmet Yeniliği | Ünite 14 |
13 | Genel Tekrar | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Trott, P., Innovation Management and New Product Development, 4th Ed., 2008, Prentice-Hall. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Ödev, proje |
Sınavlar | Bir ara sınav, bir final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 10 |
Proje | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Toplam | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme fonksiyonlarına ilişkin tüm bilgileri tanımlayabilir. | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | ||||
3 | Kavram, düşünce ve vakaları bilimsel yöntemlerle açıklayabilir, nitel ve nicel verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. | X | ||||
4 | İş yaşamında çeşitli iletişim kanallarını etkin bir biçimde kullanabilir. | X | ||||
5 | Etik değerleri benimser ve uygulayabilir. | X | ||||
6 | Sosyal sorumluluk ve aktif vatandaşlık anlayışıyla hareket edebilir. | X | ||||
7 | Edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
8 | Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş güvenliği ve sürdürülebilirlik konularını yorumlayabilir. | X | ||||
9 | Takım içerisinde etkin olarak çalışabilir ve takımın başarısı için inisiyatif alabilir. | X | ||||
10 | Çeşitliliği yönetebilir ve savunabilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje ve Sunum Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
Hiçbiri