Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı öğrencilere finansal tabloları anlama ve analiz etme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Bilanço, Gelir Tablosu, Özkaynak Değişim Tablosu, Nakit Akış Tablosu, Finansal tablolar analizi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4:Pratik 9: Simulasyon 12: Vaka Analizi 14: Kişisel Çalışma 15: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,3,5 | 1,2,3 | 1,2 |
|
1,2,3,5 | 1,2,3 | 1,2 |
|
1,2,3,5 | 1,2,3 | 1,2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Finansal Muhasebeye Giriş | Ders kitabı ve verilen problemler |
2 | Temel Finansal Tablolar: Bilanço ve Gelir Tablosu | // |
3 | Finansal Varlıklar | // |
4 | Ticari Alacaklar | // |
5 | Stoklar | // |
6 | Maddi ve Maddi Olmayan Duran varlıklar | // |
7 | Yabancı Kaynaklar | // |
8 | Diğer Bilanço ve Gelir Tablosu Hesapları | // |
9 | Özkaynak Değişim Tablosu | // |
10 | Nakit Akış Tablosu | // |
11 | Nakit Akış Tablosu | // |
12 | Finansal Tablolar Analizi | // |
13 | Finansal Tablolar Analizi | // |
14 | Genel Tekrar | // |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
B. Needles, H. Anderson, M. Powers, S. Mills
PRINCIPLES OF ACCOUNTING Wild, Shaw & Chiappetta PRINCIPLES OF ACCOUNTING Williams, Haka, Bettner & Carcello FINANCIAL ACCOUNTING Weygandt, Kimmel & Kieso FINANCIAL ACCOUNTING
|
Diğer Kaynaklar | Finansal Muhasebe alanında yazılmış her türlü kitap |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Paylaşılan problem ve alıştırmalar |
Ödevler | Problemler |
Sınavlar | Sınıf Çalışması / Kısa Sınav / Ara-Sınav / Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Vize Sınavı | 1 | 30 |
Kısa Sınavlar | 2 | 20 |
Toplam | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme fonksiyonlarına ilişkin tüm bilgileri tanımlayabilir. | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | ||||
3 | Kavram, düşünce ve vakaları bilimsel yöntemlerle açıklayabilir, nitel ve nicel verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. | X | ||||
4 | İş yaşamında çeşitli iletişim kanallarını etkin bir biçimde kullanabilir. | X | ||||
5 | Etik değerleri benimser ve uygulayabilir. | X | ||||
6 | Sosyal sorumluluk ve aktif vatandaşlık anlayışıyla hareket edebilir. | X | ||||
7 | Edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
8 | Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş güvenliği ve sürdürülebilirlik konularını yorumlayabilir. | X | ||||
9 | Takım içerisinde etkin olarak çalışabilir ve takımın başarısı için inisiyatif alabilir. | X | ||||
10 | Çeşitliliği yönetebilir ve savunabilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Vize Sınavı (kısa sınavlar dahil) | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
2