Kuruluşların faaliyetlerine katma değer kazandıran ve performansı sürekli artırma olanağı sağlayan ISO 9001 revizyonunun önemini lisans öğrencilerinin anlamasını sağlamaktır.
Müşteri odaklılık, liderlik, çalışanların katılımı, süreç yaklaşımı, iyileştirme, kanıta dayalı karar verme ve ilişkilerin yönetimi prensipleri esas alınarak hazırlanan ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı, müşteri memnuniyeti ve geçerli yasal şartların sağlanması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalite Kavramları ve Prensipleri: Öğrenciler, kalite yönetiminin temel kavramlarını ve prensiplerini anlamalıdır. Kalite yönetimi yaklaşımları, süreçler ve kalite kontrol teknikleri hakkında geniş bilgi sahibi olmalıdır. | 2,4,6,8 | 1,2,3 | A, B, D |
Kalite Yönetim Sistemlerinin Uygulanması: Öğrenciler, farklı endüstrilerde kalite yönetim sistemlerinin nasıl uygulandığını öğrenmelidir. ISO 9001 gibi standartların gereksinimleri ve bu gereksinimlerin organizasyonlarda nasıl uygulandığı hakkında pratiğe dayalı bilgiye sahip olmalıdır. | 3,5,8 | 1,2,3,12 | A, B, D |
Kalite Değerlendirme ve İyileştirme: Öğrenciler, kalite performansını değerlendirmek için kullanılan yöntemleri ve araçları anlamalıdır. Ayrıca, sürekli iyileştirme prensiplerini kavramalı ve uygulamalıdır. | 6,7,8,10 | 1,2,3,12 | A, B, D |
Kalite Yönetimi Uygulama Becerileri: Öğrenciler, bir kalite yönetim sistemi oluşturma, uygulama ve yönetme becerilerini geliştirmelidir. Bu, iç denetimler yapma, belgelendirme süreçlerini yönetme ve kalite kültürünü organizasyon içinde yayma yeteneklerini içermelidir. | 5,7,8,9 | 1,2,3,12 | A, B, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Kalite Kavramları ve Tarihçe |
|
2 |
Standart ve standardizasyon |
|
3 |
ISO 9000 Standartları Serisi |
|
4 | ISO 9001:2015 Standardına Geçiş Zaman Çizelgesi |
|
5 |
Karşılaştırma Tablosu (ISO 9001:2008 ile ISO 9001:2015) |
|
6 |
Kalite Yönetim Prensipleri |
|
7 |
ISO 9001:2015 KYS Standardı şartları |
|
8 |
Ana Başlıklar |
|
9 |
Standart Maddeleri |
|
10 |
Vize |
|
11 |
Toplam Kalite Yönetimi |
|
12 |
Belge Sahibi Firmalar Nasıl Hazırlanabilir? |
|
13 |
Kalite Yönetim Sistemi’ni Yeni Kuracak Firmalar Nasıl Hazırlanabilir? |
|
14 |
Örnek Olay Çalışması |
|
15 |
Tekrar |
|
16 |
Final |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
KalDer kaynakları ve vaka çalışmaları |
Diğer Kaynaklar | Dersin hocası tarafından paylaşılacaktır. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Dersin hocası ve KalDer tarafından paylaşılacaktır. |
Ödevler | Vaka çalışmalarının analiz ve sonucu |
Sınavlar | 1 Ara Sınav, 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınavı | 1 | 30 |
Örnek Olaylar ve Projeler | 2 | 20 |
Sınıf içi Katılım | 16 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme fonksiyonlarına ilişkin tüm bilgileri tanımlayabilir. | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | ||||
3 | Kavram, düşünce ve vakaları bilimsel yöntemlerle açıklayabilir, nitel ve nicel verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. | X | ||||
4 | İş yaşamında çeşitli iletişim kanallarını etkin bir biçimde kullanabilir. | X | ||||
5 | Etik değerleri benimser ve uygulayabilir. | X | ||||
6 | Sosyal sorumluluk ve aktif vatandaşlık anlayışıyla hareket edebilir. | X | ||||
7 | Edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
8 | Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş güvenliği ve sürdürülebilirlik konularını yorumlayabilir. | X | ||||
9 | Takım içerisinde etkin olarak çalışabilir ve takımın başarısı için inisiyatif alabilir. | X | ||||
10 | Çeşitliliği yönetebilir ve savunabilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftasını içerecek şekilde: 16x Toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Örnek Olaylar ve Projeler | 2 | 5 | 10 |
Ara sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5.92 | ||
Ders AKTS Kredisi | 6 |