Ders, Modern Avrupa tarihine dair temel konu ve kavramları ortaya koymayı amaçlar. Bu kapsamda 1648 Westphalia Barışı ile 1. Dünya Savaşı arasındaki dönem incelenecektir, Fransız , İngiliz ve Endüstri Devrimleri, kıtada yaşanan siyasi, sosyoekonomik ve kültürel değişimler çerçevesinde incelenecektir. Ders, öğrencilere analitik ve eleştirel bir yaklaşım kazandırmayı amaçlar.
Modern Avrupa'nın yaşadığı değişim ve gelişimleri incelemek.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Rönensans ve Reform sürecinin geçmişini ve altyapısının anlatabilir. |
1,3,11 |
1,2,3 |
A,C |
Ortaçağdan hemen sonraki sürecin tanımlanması, Avrupa’nın parçalanması ve İlk Modern Avrupa’nın dinamiklerini tanır. |
1,10,11 |
1,2,3 |
A,C |
Din Savaşlarının ve sebep sonuç ilişkilerinin inceleyebilir. |
1,3,11 |
1,2,3 |
A,C |
İspanya’nın yükselişi, gerileyişi ve bunun arkasındaki etmenler, İngiliz ve Hollanda’nın 17. Yy. daki durumlarını ilişkilendirir. |
1 |
1,2,3 |
A,C |
Mutlakiyet çağının teorik olarak incelenmesi ve bilimsel devrimi inceleyebilir. |
1 |
1,2,3 |
A,C |
Avrupa Siyasi tarihinde, Liberalizm, Milliyetçilik, Koloniyalizm ve Emperyalizmin gelişimini açıklayabilir. |
1,10,11 |
1,2,3 |
A,C |
Endüstri Devriminden sonraki sosyal düzen ve değişimi araştırabilecektir. |
1,10,11 |
1,2,3 |
A,C |
Napolyon Dönemi, güçlenmesi, Fransız Devrimi, Napolyonun geri dönüşü ve 1815 Viyana Kongresi Düzeni gibi temel dönüşümleri tanıyabilecektir. |
1,3 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ortaçağ Avrupasına ve Coğrafi Keşiflere Bakış Ortaçağ dönemiyle birlikte Avrupa’nın siyasi olarak parçalanma süreci, aynı döneme denk gelen ekonomik dini ve popüler kültürdeki değişim çabaları. İlk modern Avrupa’nın ortaya çıkmasıyla birlikte nufustaki artış, ekonomideki gelişme, şehirlerdeki gelişim ve egemen devletlerin ortaya çıkşı. Coğrefi keşiflerele birlikte dünyadaki değişim matbaanın gücü ve yeni dünyanın keşfinin incelenmesi |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s.3-43 |
2 |
Rönesans
İtalyan yarımadasındaki şehir devletlerinde başlayan yenilik hareketleriyle birlikte gelişen ekonomi ve siyasi hayat. Bir rönesans şehri olarak Floransa ve Rönesansın anatomisi. Skolastik ve humanist düşünceler ile bilikte Rönesans dönemi sanatının gelişiminin incelenmesi |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s.44-79 |
3 |
Reformlar
Kuzey Rönesansının incelenmesi Martin Luther reformunun arka planı ve Alman Prensliklerindeki etkisi. Reformasyonun yaılması ve Hristiyanlığın ikiye bölğnmesinin incelenmesi. İsviçre ve Fransa’daki Reformlar ile Kalvinist yaklaşımın incelenmesi. İngiltere’deki reform süreci ve Kilise’nin karşı reformları |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s.80-125
|
4 |
Din Savaşları 16. yy.daki din savaşlarının, sebep ve sonuçlarının incelenmesi, sonucundaki Vestfalya Barışı |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s. 126-164 |
5 |
Atlantik Ekonomisinin yükeslişi: İspanya ve İngiltere Ekonomik gelişim sürecinin incelenmesi. İspanya’nın ve İngiltere’nin yükselişinin incelenmesi. İngiliz sivil savaşı ve Hollanda’nın Altın Çağı |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s.165-207 |
6 |
17. yüzyıl İngiltere ve Hollanda’sı
İngiltere ve Hollanda’nın 17. Yüzyılda yaşadığı gelişim ve değişimin incelenmesi |
John Merriman, A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s.208-241
|
7 |
The Age of Absolutism
Theories of Absolutism. Characterizing Absolute Rule. Absolutism in France. The Habsburg Monarchy. The Rise of Prussia. The Russian and Swedish Empire. The Balance of Power. The Modern State Mutlakiyet Çağı Mutlakiyet Teorilerinin ve Mutlakiyetçiliğin incelenmesi. Fransa’daki Mutlakiyetçiliğin ve Habsburg Hanedanlığının incelenmesi. Rus ve İsveç imparatorluklarının incelenmesi. Güç dengesi dönemi ve modern devletin ortaya çıkışı |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s.242-283
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yeni Bilim Felsefesi
Dünya görüşünün değişimi ile Descarts ve Newton’un incelenmesi. Bilimsel devrimin sonuçları |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s.287-311 |
10 |
18.yy Ekonomik Sosyal değişimleri ve Fransız Devrimi
Endüstri Devrimi ile sosyal düzendeki değişimler ve zıtlıklar çağı olarak adlandırılan dönemin incelenmesi. |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s. 349-385 |
11 |
Napolyon ve Avrupa Napolyon’un iktidara geliş ile birlikte gücü kendi bünyesinde toparlamasının incelenmesi. Fransız İmpratorluğunun kuruluşu ve kurumsallaşmasının incelenmesi. Prusya ve Fransa’daki askeri reform süreçlerinin incelenmesi. Kıta Avrupa’sı sisteminin incelenmesi. Napolyon’un ülkesine geri dönüşü Bourbon Düzenlemesi ve 1815 Kongresi Düzeninin incelenmesi. |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s. 435-495 |
12 |
The Industrial Revolution of 1800- 1850
Preconditions for Transformation. A Variety of National Industrial Experience. Impact of the Industrial Revolution. The Origins of European Socialism Ensütri Devrimi 1800-1850
Ulusal endüstri tecrübesiyle birlikte gelişen ekonomilerin incelenmesiyle Endüstri Devrimine etkisi ve Avrupa Sosyalizminin kökeninin incelenmesi |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s. 513-568 |
13 |
1848 Devrimi 1789 Fransız Devrimindan sona Avrupa’da değişen monarşik yapının incelenmesi. Almanya ve İtalya’da liberal Anayasa’ların kabulünün incelenmesi. Fransız seçim reformlarının incelenmesi |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s. 613-648 |
14 |
Ulusal Birliklerin Tamamlanması Çağı
Liberal ve Milliyetçiler 1830 ve 1840 larda aynı amaçlarla siyasi birliklerini tamamlamaya karar verilmesinin incelenmesi. Alman ve İtalyan Liberal ve Milliyetçilerinin Avusturya’ya karşı durmasının incelenmesi. Avusturya’nın Kuzey İtalya üzerindeki etkisi. Alman Birliğinin tamamlanmasının incelenmesi |
A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon s. 649-683 |
15 |
Genel Tekrar |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
16 |
Son Sınav |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Kaynaklar
Ders Notu |
John Merriman, A History of Modern Europe – Volume I: From the Renaissance to the Age of Napoleon |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
% 30 |
Son Sınav |
1 |
% 50 |
Sınıf İçi Katılım |
1 |
% 20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
% 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
% 50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. |
X |
|||||
2 |
Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. |
X |
|||||
3 |
İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
4 |
Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. |
X |
|||||
5 |
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. |
X |
|||||
6 |
Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
7 |
Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
X |
|||||
8 |
Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. |
X |
|||||
9 |
Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
10 |
Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
11 |
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
12 |
Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|||||
13 |
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. |
X |
|||||
14 |
Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. |
X |
|||||
15 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
16 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
1 |
7 |
7 |
Final |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |