Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı temelde devlet toplum ve birey ilişkilerini çözümleyebilmektir.
Dersin İçeriği:
Küreselleşme, milliyetçilik, kimlik, devlet, sivil toplum, vatandaşlık, ferdiyetçilik meseleleri üzerinde durulmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9:Simulasyon, 12: Olay Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, C: Ödev, D: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyasal sosyalizasyon, sosyal dönüşüm, modernizasyon, baskı grupları, siyasal partiler, sivil toplum, siyasal temsiliyet, din ve politikalar üzerinde durulacaktır. | 1 | 1,2,3 | A,D |
Siyaset sosyolojindeki temel tartışmalar ve gelenekler tartışılacaktır. | 1 | 1,2,3 | A,D |
Sosyal güç yapıları ile ilgili temel meseleler saptanacaktır. | 2 | 1,2,3 | A,D |
Siyaset sosyolojisindeki modelleri referans alarak bugünkü sosyo-politik fenomenleri yorumlayabilecektir. | 1 | 1,2,3 | A,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | |
2 | Siyaset Sosyolojisinin Esasları | Yücekök (1987) |
3 | Devlet Teorileri | Lawrance(2008) |
4 | Siyasal Kültür | Yücekök (1987) |
5 | Siyasal Sosyalizasyon: Mikro Perspektifler | Yücekök (1987) |
6 | Siyasal Sosyalizasyon: Makro Perspektifler | Yücekök (1987) |
7 | Sosyal Dönüşüm ve Modernizasyon | Yücekök (1987) |
8 | Vize sınavı | |
9 | Modern Toplumların Siyasal Kurumları | Yücekök (1987) |
10 | Baskı ve Çıkar Grupları | Yücekök (1987) |
11 | Siyasal Partiler | Yücekök (1987) |
12 | Siyasal Temsil | Yücekök (1987) |
13 | Sivil Toplum | Lawrance (2008) |
14 | Sosyal Yapı ve Din | Yücekök (1987) |
15 | Yeni Sosyal Hareketler | Orum (2009) |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Yücekök, A.N. (1987) Siyasetin Toplumsal Tabanı: Siyaset Sosyolojisi(Ankara: SBF). |
Diğer Kaynaklar |
Neuman, W. Lawrence (2008) Power, state, and society: An Introduction to Political Sociology(Waveland).
Orum, Anthony, and John G. Dale (2009) Political sociology: Power and participation in the modern world. 5th ed. (New York: Oxford Univ. Press). |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kaynaklar, Kütüphane’nin Rezerv Bölümü’nde ve Kitapçı’da bulunmaktadır. |
Ödevler | Ödevleri açıklayan bildiriler sınıfta verilecektir. |
Sınavlar | Vize ve final sınavlarında kompozisyon yazılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
3