Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa Birliği’nin bütünleşme teorileri, tarihsel gelişimi, kurumları ve başlıca politikaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Bu ders, AB tarihi, bütünleşme sureci ve bütünleşme teorileri üzerinde durmaktadır. AB Kurumları ve bu Kurumların isleyişleri de dersin alanına girmektedir. Ayrıca Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi ve Türkiye’nin üyelik sürecindeki güncel durumu da göz önünde bulundurularak tartışılmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) AB teorileri ve Avrupa bütünleşme süreçlerini açıklar. |
2, 11 |
1, 2, 3 |
A, D |
2) Soğuk savaş dönemindeki uluslararası konjonktür göz önünde bulundurarak tarihsel gelişimini ve kurulma surecini özetler. |
2, 10 |
1, 2, 4 |
A, D |
3) Türkiye-AB ilişkileri ve üyelik surecini analiz eder. |
3, 11 |
1, 2, 3, 4 |
A, D |
4) Sürekli değişim içinde olan Ortak Dış ve Güvenlik Politikaları çerçevesinde AB’nin küresel rolünü açıklar. |
2, 3 |
1, 2, 3 |
A, D |
5) Kurumların ve üye devletlerin karar alma süreçlerindeki etkilerini sentezler. |
2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
A, D |
6) AB’nin dinamiklerini ve gelecek politikalarını değerlendirir. |
2, 13 |
1, 2, 3 |
A, D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
AB’nin Temel Kavramlarına Giriş |
Bomberg, Bl. 1 |
3 |
AB Teorileri |
Cini, Bl. 5,6 |
4 |
AB Teorileri |
Cini, Bl. 7,8 |
5 |
AB Tarihi |
Bomberg, Bl. 2 |
6 |
AB Tarihi |
Bomberg, Bl. 2 |
7 |
AB Kurumları |
Bomberg, Bl. 2 |
8 |
Vize Sınavı |
|
9 |
Üye Devletler |
Bomberg, Bl. 4 |
10 |
AB’ nin Başlıca Politikaları |
Bomberg, Bl. 5 |
11 |
İç Güvenlik Politikaları |
Bomberg, Bl. 7 |
12 |
Küresel bir aktör olarak AB |
Bomberg, Bl. 10 |
13 |
AB Genişleme Sureci |
Bomberg, Bl. 9 |
14 |
AB-Türkiye ilişkilerinin tarihsel gelişimi ve Türkiye’nin güncel durumu ile ilgili tartışmalar |
Onis, Verney Bl. 5 |
15 |
AB-Türkiye ilişkilerinin tarihsel gelişimi ve Türkiye’nin güncel durumu ile ilgili tartışmalar |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Bomberg E., Peterson J., and Stubb A. (2008) The European Union: How does-it work? Oxford: Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar |
-Cini M. (2004), European Union Politics Oxford: Oxford University Press. -Öniş Z., Luxembourg, Helsinki and Beyond: Towards an Interpretation of Recent Turkey-EU Relations. -R.A. Cangelossi and F. Salleo, “The Enlargement of the European Union”, S. Micossi and G. L. Tosato (eds), “The European Union in the 21st Century: Perpectives from the Lisbon Treaty”, Centre for European Policy Studies, Brusels, 2010, 142-161. - Verney S., Ifantis Kostas (eds), Turkey’s road to European Union Membership, Routledge. |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar |
|
Ödevler |
Ödev Final haftasından önce teslim edilecektir. |
Sınavlar |
Vize ve Final sınavları sınıfta yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ödev |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. |
X |
|||||
2 |
Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. |
X |
|||||
3 |
İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
4 |
Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. |
X |
|||||
5 |
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. |
X |
|||||
6 |
Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
7 |
Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
X |
|||||
8 |
Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. |
X |
|||||
9 |
Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
10 |
Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
11 |
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|
|
|
|
|
13 |
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. |
X |
|
|
|
|
|
14 |
Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. |
|
|
|
X |
|
|
15 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. |
|
X |
|
|
|
|
16 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |