Türk Dış Politikası’ndaki temel konular, Türk Dış Politikasının evrimi, bölgedeki yansımaları, 1919’dan Soğuk Savaş sonuna kadar ele alınmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Cıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Türk Dış Politikasının Temel konularının öğrenilmesi |
1,2 |
1,2,3 |
A,B |
Türk Dış Politikasının evriminin incelenmesi |
1,2,3 |
1,2,3 |
A,B |
Türk Dış Politikasının Bölgeye etkisinin farkına varılması |
1,2,3 |
1,2,3 |
A,B, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Türk Dış Politikası’nın Temel İlkeleri |
|
2 |
Ulusal Kurtuluş Savaşı Dönemi |
|
3 |
Cumhuriyet Dönemi ve I.Göreli Özerklik Dönemi |
|
4 |
İkinci Dünya Savaşı ve II.Göreli Özerklik Dönemi |
|
5 |
Truman Doktrini ve Türkiye’nin Batı Blok’una Katılması |
|
6 |
Demokrat Parti Dönemi ve Ortadoğu Sorunları |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
SSCB’yle İlişkiler |
|
9 |
Détant Süreci ve Üçüncü Göreli Özerklik Dönemi (1960-1980) |
|
10 |
Kıbrıs Sorunu |
|
11 |
AB’yle İlişkiler |
|
12 |
1970’lerde Ortadoğu Sorunu |
|
13 |
12 Eylül 1980 Askeri Müdahalesi ve Türk Dış Politikası’na Etkileri |
|
14 |
Özal Dönemi ve Türk Dış Politikası’na Etkileri ve Yeni Dünya Düzeni |
Kaynaklar
Ders Notu |
Baskın Oran, Turkish Foreign Policy 1919-2006, University of Utah Press, 2010 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
2 |
|
Ödev |
1 |
% 5 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
% 55 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
%45 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. |
X |
|||||
2 |
Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. |
X |
|||||
3 |
İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
4 |
Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. |
X |
|||||
5 |
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. |
X |
|||||
6 |
Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
X |
|||||
7 |
Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
X |
|||||
8 |
Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. |
X |
|||||
9 |
Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. |
X |
|||||
10 |
Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. |
X |
|||||
11 |
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. |
X |
|
|
|
|
|
12 |
Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
|
|
|
|
|
13 |
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. |
X |
|
|
|
|
|
14 |
Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. |
|
|
X |
|
|
|
15 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. |
X |
|
|
|
|
|
16 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
|
X |
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
|||
Ödev |
1 |
9 |
9 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |