Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Milliyetçilik kuramlarına eleştirel bir bakış açışıyla aşina olmak.
Dersin İçeriği:
Milliyetçilik alanınında geliştirilmiş kuramsal tartışmalar karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev, C: Sözlü sunum, D: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | |
Milliyetçilik kuramlarının temel düşünce okullarını listeleyecektir. | 1 | 1 | A,B,D | |
Her bir düşünce okulunun temel savlarını tanıyacak. | 3 | 1,2 | A,B,D | |
Farklı savlar arasındaki ilişki bağlarınızı fark edecek. | 3 | 1,2, | A,B,D | |
Kuramları tarihsel olgularla ilişkilendirebilecektir. | 11,13 | 1,2 | A,B,D | |
Öğrenci kendi yorumunu katarak her bir okulun savlarının açıklayıcılığını değerlendirebilecektir. | 3 | 2 | D | |
Öğrenci kendi bilgi ve deneyimlerini kuramsal çerçevelerle yorumlayabilecektir. | 3 | 2 | D | |
Milliyetçilik kuramlarını farklı kriterlere göre sınıflandıracaktır. | 10,11 | 1,2 | A,B,D | |
Bir kitap özeti ve sunum hazırlayacaktır | 4,8,9,10,12 | 6,7,8 | B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | Özkırımlı ilgili chapter |
2 | Söylemler | Özkırımlı ilgili chapter |
3 | Söylemler | Özkırımlı ilgili chapter |
4 | Özcülük | Özkırımlı ilgili chapter |
5 | Özcülük Eleştirisi | Özkırımlı ilgili chapter |
6 | Modernist Yaklaşım | Özkırımlı ilgili chapter |
7 | Modernist Yaklaşım | Özkırımlı ilgili chapter |
8 | Modernist Yaklaşım Eleştirisi | Özkırımlı ilgili chapter |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Ethnosembolcü Yaklaşım | Özkırımlı ilgili chapter |
11 | Ethnosembolcü Yaklaşım Eleştirisi | Özkırımlı ilgili chapter |
12 | Gündelik hayatta milliyetçilik | Özkırımlı ilgili chapter |
13 | Söylemsel bir yaklaşım | Özkırımlı ilgili chapter |
14 | Feminist ve Postkolonial Yaklaşımlar | Özkırımlı ilgili chapter |
15 | Son tartışmalar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Özkırımlı, Umut (2010) Theories of Nationalism: A Critical Introduction NY: Palgrave Macmillan. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Bir kitap özeti hazırlanacaktır. |
Sınavlar | Sınavlar kompozisyon olacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Katılım sunum | 1 | 10 |
Kitap tanıtımı | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kitap tanıtımı | 1 | 17 | 17 |
sunum | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri