Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilere belirli bir araştırma konusu üzerine odaklanmayı, konu incelendikten sonra öğrenci sorunsal bulup, hipotez kurup, seçmiş olduğu konu ile ilgili bir araştırma yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders
Dersin Ölçme Yöntemleri:
B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler araştırma projelerini yazabilmek için konularıyla ilgili kaynakları seçebileceklerdir. | 5,8,9,10 | 1 | B |
Öğrenciler sorunsallarıyla ilgili literatürü tarayabileceklerdir. | 5,9,10 | 1 | B |
Öğrenciler sorunsal yazabileceklerdir. | 8,9,10 | 1 | B |
Öğrenciler sorunsallarının geçerliliğini test edebileceklerdir. | 5,8,9 | 1 | B |
Öğrenciler projelerinin taslağını planlayabileceklerdir. | 5,8,9 | 1 | B |
Öğrenciler araştırma projelerinin bulgularını sonuçlandırabileceklerdir. | 5,8,9 | 1 | B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | |
2 | Konuyu bulma ve sorunsalı belirleme. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
3 | Veritabanlarının kullanımı ve kaynaklara erişim. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
4 | Alıntı yapmayı öğrenme ve intihalden kaçınma. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
5 | Başlığı seçme ve içeriği hazırlama. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
6 | İlk değerlendirme | |
7 | Özet yazma, giriş yazma. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
8 | Bibliyografya oluşturma ve literature tarama. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
9 | Araştırma Projesi Üzerine Çalışma. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
10 | Araştırma Projesi Üzerine Çalışma. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
11 | İkinci değerlendirme | |
12 | Araştırma Projesi Üzerine Çalışma. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
13 | Araştırma Projesi Üzerine Çalışma ve Sonuç Bölümü Yazma. | James D. Lester Kitabının ilgili bölümleri |
14 | Değerlendirme. | |
15 | Değerlendirme. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Writing Research Papers in the Social Sciences, James D. Lester (Late) (Author), Jim D. Lester Jr. , Pearson, 2006. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Araştırma Projesi Yazımı. |
Ödevler | Yok |
Sınavlar | Yok |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Değerlendirme I | 1 | 10 |
Değerlendirme II | 1 | 10 |
Katılım | 10 | |
Total | 30 | |
Projenin Başarıya Oranı | 70 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 30 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
1. Değerlendirme | 1 | 42 | 42 |
2. Değerlendirme | 1 | 42 | 42 |
Araştırma Projesi | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |
4