Bu dersin amacı öğrencilere Türk-Yunan ilişkilerine dair kapsamlı bilgi ve analiz vermektir.
Turkiye-Yunanistan ikili ilişkiler, Türk-Yunan ilişkilerinde temel konular
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenim Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Türk-Yunan ilişkilerine dair temel konular tespit edilecektir. | 1 | 1 | A |
Türk-Yunan ilişkilerinde dönüm noktaları | 1 | 1 | A |
Türk ve Yunan uluslarının doğuşu incelenecektir | 1,3,11 | 1 | A |
Türk-Yunan devletlerinin pozisyonları karşılaştırılacaktır. | 3,11 | 1,2 | A,D |
İlişkilerdeki sorunlu konulara çözümler tartışılacaktır. | 1,6,11,13 | 2 | A,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
HAFTA | KONULAR | ÖN HAZIRLIK |
1 | Ders çizelgesi-başlıkları üzerine açıklamalar | |
2 | Giriş- Kavramlar ve Yaklaşımlar | |
3 | Osmanlı öncesi Türk-Yunan ilişkileri | |
4 | Osmanlı döneminde Ortodoks ve Müslümanlar | |
5 |
Yunan ulusunun doğuşu
Türkiye ulusunun doğuşu |
Ernst Renan, “What is a Nation?” |
6 | 1923 sonrası itilaf | |
7 | Mübadele dönemi | Akgönül Samim, “Gözmeye dair Kelimeler” |
8 |
Türkiye’deki Rumlar ve Ortodokslar. Patriklik |
Akgönül Samim, “The Greek orthodox Patriarcate and Turkish public opinion” |
9 |
Yunanistan’daki Türk ve Müslümanlar | Akgönül Samim, “Minorities and transnationality : the case of Muslim Turks in Greece” |
10 | Kıbrıs I | |
11 | Kıbrıs II | |
12 | Ege sorunları | |
13 | Yunanistan-Türkiye-Avrupa Birliği | |
14 | Son sözler |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Kitap | Baskin Oran (ed) Turkish Foreign Policy |
Ek Kaynaklar |
AKGÖNÜL Samim, Türkiye Rumları: Ulus Devlet çağından Küreselleşme çağına bir azınlığın Yok oluş Süreci, Istanbul : İletişim Yayınları, 2007, 234 p.
AKGÖNÜL Samim, (ed.), Reciprocity and Greek and Turkish minorities: Law, Religion, Politics, Istanbul : Bilgi University Press, 2008, 211 p.
ANASTASAKIS Othon, NICOLAIDIS Kalypso Aude, OKTEM Kerem (ed), In the long shadow of Europe: Greeks and Turks in the era of Postnationalism , Leiden : Brill Publishers, 2009
ARI Kemal, Büyük mübadele, Türkiye’ye zorunlu göç (1923-1925), Istanbul : Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1995, 198 p.
BÖLÜKBAŞI, Deniz, Turkey and Greece: the Aegean Disputes, A Unique Case in International Law, Cavendish Publishing, London, 2004, 992 p.
MILLAS Herkül, Yunan ulusunun doğuşu, Istanbul : İletişim, 1994, 408 p.
PEKIN, Müfide (der.), Yeniden Kurulan Yaşamlar: 1923 Türk-Yunan Zorunlu Nüfus Mobadelesi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005, 477 p. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Makaleler, filmler |
Ödevler | |
Sınavlar | 1 vize, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yarıyıl Çalışmalarnın Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. |
X |
||||
2 |
Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. |
X |
||||
3 |
İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. |
X |
||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve | X |
becerilerini geliştirir. | ||||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunugösterir. | X | ||||
6 |
Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
X |
||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. |
X |
||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerinikullanabilir. | X | ||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. |
X |
||||
10 |
Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. |
X |
||||
11 |
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunugösterebilir. |
X |
||||
12 |
Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
X |
||||
13 |
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. |
X |
||||
14 |
Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. |
X |
||||
15 |
Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. |
X |
||||
16 |
Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |