Dersin Amacı:
Uluslararası savaş ve barış hallerini tahlil eden yazının kullandığ kavram ve yaklaşımların öğrencilere tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği:
Savaş ve Barış Literatürü incelenecektir
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , D: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler siyaset biliminin ana tartışmalarını şekillendiren savaş kavramını tanımlayacaktır | 1 | 1,2, | A |
Savaşa neden olan sosyolojik, psikolojik, ekonomik ve siyasi koşulları siyaset bilimi kuramlarıyla tahlil edecektir | 1 | 1,2 | A,D |
Modern toplumlarda savaş ve barış hallerini karşılaştıracaktır | 1,3 | 1,2 | A |
Tarihsel bir yaklaşımla uluslararası barış ve işbirliği olgularını çözümleyecektir | 1,3,11 | 1,2 | A |
Comte, St. Simon, Marx, Machiavelli, Hegel, Clausewitz, Kant’ın savaş ve barışa ilişkin kuramlarını kullanarak günümüz toplumlarıyla ilişkilendirecektir. | 1,3,7,11 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
|
||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Savaş konusunda modern toplumlardaki başlıca tezler
|
Hannah Arendt, Şiddet Üzerine, İletişim Yayınları, 1997. |
2 |
Comte’un Sanayi Toplumu ve Savaş Tezi-St.Simon ve Spencer’in Görüşleriyle Birlikte
|
Paul Kennedy, Savaşta ve Barışta Büyük Stratejiler, Eti Kitapları:1995 |
3 | Marx’ın Savaş Hakkındaki Görüşleri | Paul Kennedy, Savaşta ve Barışta Büyük Stratejiler, Eti Kitapları:1995 |
4 | Machiavelli, Helgel ve Nietzsche’nin Görüşleri | Paul Kennedy, Savaşta ve Barışta Büyük Stratejiler, Eti Kitapları:1995 |
5 | Clausewitz ve Modern Savaş Kuramı: Siyaset olarak Savaş, Siyasetin Kırılganlığı ve Savaşın Bukalemun Tabiatı |
Raymond Aron, Peace and War: A Theory of International Relations, Garden City, NY, 1966
|
6 | Clausewitz Düşüncesinin Evrimi: Moltke-Schilieffin-Lüdendorf |
Raymond Aron, Peace and War: A Theory of International Relations, Garden City, NY, 1966
|
7 | Clausewitz Düşüncesinin Evrimi 2 |
Raymond Aron, Peace and War: A Theory of International Relations, Garden City, NY, 1966
|
8 | Clausewitz Düşüncesinin Evrimi 3 |
Raymond Aron, Peace and War: A Theory of International Relations, Garden City, NY, 1966
|
9 |
Modern Toplumun Genel Özellikleri Çerçevesinde Savaş Hakkındaki Tezlerin Gözden Geçirilmesi 1
|
Eric Hobsbawn, Küreselleşme, Demokrasi ve Terörizm, Agora Kitaplığı, 2008.
|
10 |
Modern Toplumun Genel Özellikleri Çerçevesinde Savaş Hakkındaki Tezlerin Gözden Geçirilmesi 2
|
Eric Hobsbawn, Küreselleşme, Demokrasi ve Terörizm, Agora Kitaplığı, 2008.
|
11 | Uluslararası Barış Halleri: Roma Barışı, Uzlaşmacı Barış, Güçler Dengesi 1: David Hume, Hobbes |
Raymond Aron, Peace and War: A Theory of International Relations, Garden City, NY, 1966
|
12 | Uluslararası Barış Halleri: Roma Barışı, Uzlaşmacı Barış, Güçler Dengesi 1: David Hume, Hobbes |
Raymond Aron, Peace and War: A Theory of International Relations, Garden City, NY, 1966
|
13 | Immanuel Kant’ın Ebedi Barış Teorisi | Immanuel Kant, Ebedi Barış Teorisi, Seha-Meray Yavuz Abadan Çevirisi |
14 |
Immanuel Kant’ın Ebedi Barış Teorisi | Immanuel Kant, Ebedi Barış Teorisi, Seha-Meray Yavuz Abadan Çevirisi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Makaleler dönem başında dersin hocası tarafından güncellenmektedir |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Kütüphaneden katalog taranarak ulaşılabilir. |
Ödevler | |
Sınavlar | Sınav zamanı dersliklerde yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | ||
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | ||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri