Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası meclis kavramları, işlevleri ve tarihçesine hakim olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği:
Yerel, ulusal ve uluslararası meclis kavramları, işlevleri ve tarihçeleri çeşitli örneklerle işlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Vaka çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, D: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Meclis kavramını tanımlayacaktır | 1,2 | 1 | A |
TBMM’nin işleyiş tanıyacaktır | 2,10 | 1 | A |
TBMM’nin görevlerini listeleyecektir | 2,10 | 1 | A |
Yerel, ulusal ve uluslararası meclisleri karşılaştıracaktır | 10 | 1,2 | A,D |
Başka ülkelerin parlamentoları ile TBMM’yi kıyaslayacaktır | 3,10,11 | 1,2,3 | A,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ | |
2 | Yerel, ulusal ve uluslararası meclis kavramları, işlevleri ve tarihçesi | |
3 | Yürürlükteki Anayasa çerçevesinde Cumhuriyetin temel organlarından yasama organı, TBMM’nin Kuruluşu, görev, yetki ve faaliyetleri | |
4 | TBMM ile ilgili genel hükümler, tarifler, TBMM’nin kuruluşu, Başkanlık Divanı, siyasi parti grupları ve Danışma kurulu | |
5 | TBMM’de komisyonlar ve çalışma grubu ve kuralları | |
6 | TBMM Genel Kurul çalışmaları, kanunların yapılması, özel hükümler | |
7 | TBMM denetim yolları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Cumhurbaşkanı, Andiçme töreni, Hükümet için güven istemi, Olağanüstü yönetim usulleri, savaş hali ilanı ve Silahlı Kuvvetlerle ilgili kararlar | |
10 | Yasama dokunulmazlığı ve üyeliğin düşmesi, devamı ve izni, oylamalar | |
11 | Meclis tutanakları, disiplin cezalarıi kollukişleri | |
12 | TBMM’nin içhizmetleri, idari işler, Milletvekilliği ile ilgili belgeler ve işaretler, Mali işler, TBMM kararlarının yayımlanması ve yürürlüğe girmesi | |
13 | Yerel meclislerin oluşumu, sorumluluk ve yetkileri. İl Genel, Belediye, Büyükşehir Belediyesi Meclisleri, Köy idaresi | |
14 | Uluslararası Parlamentar Asembleler ve çalışması usul ve esasları | |
15 | Ülkelerin ulusal parlamentoları arasındaki benzerlik ve farklılıklar seçilmiş önemli ülkelerin parlamentoları ile TBMM’nin karşılaştırılması. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
T.C. Anayasası
TBMM İç Tüzüğü İl Özel İdaresi, İl Genel ve Belediye Meclisleri Büyükşehir Belediyeleri ve Meclisleri Çalışma Esas ve Kuralları Uluslararası Parlamenterler Asamble Tüzükleri |
Materyal Paylaşımı
içerik ekleneecektir.
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri