Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin iletişim becerilerini arttırarak, özellikle toplumsal ve kültürel anlamda etkili iletişimin anahtarlarını keşfetmektir.
Dersin İçeriği:
Benlik, etkili dinleme, zaman yönetimi, empati ve kültürlerarası iletişim, sunum becerileri gibi önemli olguları ana eksenine alan içerik, iletişim olgusunu özellikle uluslararası ilişkilerin önemli alanları ile birlikte irdeleyecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3:Vaka Çalışması, 4: Küçük Grup Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, D: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İletişim alanında çalışılan temel teorileri anlar ve açıklar. | 2, 11 | 1, 2, 3 | A, D |
2) İletişim başlığı altında farklı tür iletişim yöntemlerini irdeler. | 2, 10 | 1, 2, 4 | A, D |
3) Uluslararası İlişkiler disiplini bağlamında iletişim kavramını irdeler. | 3, 11 | 1, 2, 3 | A, D |
4)Etkili dinleme ve kültürlerarası iletişim kavramını irdeler. | 2, 3 | 1, 2, 3, 4 | A, D |
5) Etkili sunum teknikleri ve zaman yönetimi konusunu irdeler. | 2, 3 | 1, 2, 3, 4 | A, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | - |
2 | İletişim, Anahtar Kelimeler, Genel Tanımlar | - |
3 | İletişimin Temel Dinamikleri | Devito |
4 |
Kuşaklar Arası İleitşim |
Devito |
5 | Kültür ve İleişim : Uluslararası Göç Örmeği | Adler & Rodman |
6 | Algı ve Benlik | Devito |
7 | Dinleme / Sınıf Çalışması I | Adler & Rodman - Devito |
8 | Ara Sınav | - |
9 | Yalan ve İletişim | Ruiz |
10 | Emojiler ve İletişim | Adair |
11 | Sözsüz İletişim | Devito |
12 | Senaryo, Hikaye ve Kurgu | Ruiz |
13 | Yaratıcılık ve İletişim | Devito |
14 | Sunum Teknikleri ve Zaman Yönetimi | Adler& Rodman |
15 | Genel Tekrar & Sınıf Çalışması II | - |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Ödev Final haftasından önce teslim edilecektir. |
Sınavlar | Vize ve Final sınavları sınıfta yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
3