Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PSIR 390
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı, öğrencilerin iletişim becerilerini arttırarak, özellikle toplumsal ve kültürel anlamda etkili iletişimin anahtarlarını keşfetmektir.

Dersin İçeriği: 

Benlik, etkili dinleme, zaman yönetimi, empati ve kültürlerarası iletişim, sunum becerileri gibi önemli olguları ana eksenine alan içerik, iletişim olgusunu özellikle uluslararası ilişkilerin önemli alanları ile birlikte irdeleyecektir. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3:Vaka Çalışması, 4: Küçük Grup Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, D: Tartışma

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İletişim alanında çalışılan temel teorileri anlar ve açıklar. 2, 11 1, 2, 3 A, D
2) İletişim başlığı altında farklı tür iletişim yöntemlerini irdeler. 2, 10 1, 2, 4 A, D
3) Uluslararası İlişkiler disiplini bağlamında iletişim kavramını irdeler. 3, 11 1, 2, 3 A, D
4)Etkili dinleme ve kültürlerarası iletişim kavramını irdeler. 2, 3 1, 2, 3, 4 A, D
5) Etkili sunum teknikleri ve zaman yönetimi konusunu irdeler.  2, 3 1, 2, 3, 4 A, D

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş -
2 İletişim, Anahtar Kelimeler, Genel Tanımlar -
3  İletişimin Temel Dinamikleri Devito
4  

 Kuşaklar Arası İleitşim

Devito
5  Kültür ve İleişim : Uluslararası Göç Örmeği Adler & Rodman
6  Algı ve Benlik Devito
7  Dinleme / Sınıf Çalışması I Adler & Rodman - Devito
8 Ara Sınav -
9  Yalan ve İletişim Ruiz
10  Emojiler ve İletişim Adair
11   Sözsüz İletişim Devito
12  Senaryo, Hikaye ve Kurgu Ruiz
13  Yaratıcılık ve İletişim Devito
14   Sunum Teknikleri ve Zaman Yönetimi Adler& Rodman
15  Genel Tekrar & Sınıf Çalışması II -

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Kaynaklar   
  • Devito, J. A. “Essentials of Human Communication”
  • Adler, R. & Rodman, J. “Understanding Human Communication”
  • Ruiz, D. M. “Dört Anlaşma”
  • Adair, J. “Etkili İletişim”

 

   

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler Ödev Final haftasından önce teslim edilecektir.
Sınavlar Vize ve Final sınavları sınıfta yapılacaktır.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Proje 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir.     X      
2 Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir.          X  
3 İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir.       X    
4 Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir.          X  
5 Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir.  X          
6 Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir.      X      
7 Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir.    X        
8 Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir.       X    
9 Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir.         X  
10 Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir.       X    
11 Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir.          X  
12 Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. X          
13 Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir.    X        
14 Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder.         X  
15 Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir.         X  
16 Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.          X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Proje 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5

 

3