Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilere Amerika Birleşik Devletleri'ndeki demokrasinin işleyişini ve politik sistemini anlamalarını sağlamak, geçmişteki süreçler ve yaşanılanlar hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği:
Bu derste, Amerika Birleşik Devletleri'nin toplumsal ve siyasal hayatı incelenerek, Amerika’nın bağımsızlığını kazanmasından itibaren bugüne kadar geçirdiği süreçler tartışılacaktır. Günümüz Amerika'sını daha iyi anlamak için Amerikan tarihinin ana hatlari üzerinde durulacak, başkanlık sistemi, demokrasinin işleyişi ve tüm bu oluşumların toplum üzerindeki etkileri çeşitli makaleler ile desteklenerek daha iyi anlaşılması sağlanacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler siyaset biliminin temel kavramlarını tanımlar ve aralarında bağlantılar kurar. |
1 |
1,2 | A |
Öğrenciler ABD’nin geniş kapsamlı politik ve ekonomik zorluklarının ve başarılarının birbirine bağlı doğasını ayırt ederler. | 2 | 1,2 | A |
Öğrenciler, dengesiz gelir dağılımı, ekonomik kriz gibi toplumsal gerçekleri ve kalıpları ABD toplumunun tarihi ve sosyal yapısıyla ilişkilendirirler. | 2 | 1,2 | A |
Öğrenciler ABD’nin güncel gelişmelerini daha iyi değerlendirirler. | 2 | 1,2 | A,D |
Öğrenciler önemli vaka çalışmalarının temel konularını değerlendirirler. | 1 | 1,2 | A,D |
Öğrenciler, bir vaka çalışması olarak bir eyalet üzerine bir araştırma sorusu oluştururlar. | 3 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Giris, Dersin isleyisi hakkinda genel bilgi | ||
2 |
|
||
3 |
|
||
4 |
|
||
5 |
|
||
6 |
|
||
7 |
|
||
8 | Ara Sinav | ||
9 |
|
||
10 |
|
||
11 |
|
||
12 |
|
||
13 |
|
||
14 | Donem Sonu Sinavi | ||
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Temel Kaynak | |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | - |
Ödevler | |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav / Son Sınav | 2 | 65 |
Derse Katılım | 1 | 15 |
Ödev | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 35 | |
Dönem içi Çalışmaların Başarıya Oranı | 65 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Kısa Sınav | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri