Bu ders Uluslararası İlişkilerin temel konularında, tarih, siyaset, toplum ve ekonomi gibi, kapsamlı analizler sunmak için oluşturuldu.
Bu ders uluslararası ilişkilerin güncel sorunlarını içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler Ortadoğu Siyasetinin temel konularını tanımlarlar. | 1, 3, 4, 5 | 1,2,3 | A,C |
Ortadoğu’da güncel siyasal tartışmaları ve bunların ilişkilerini listelerler. | 1, 3, 4, 5 | 1,2,3 | A,C |
Bölgedeki ana aktörlerin siyasetlerini karşılaştırabilirler. | 4, 8, 9, 10 | 1,2,3 | A,C |
Temel siyasal sorunların tarihsel ilişkilerini tanımlarlar | 10, 11, 12, 13 | 1,2,3 | A,C |
Bölgedeki temel problemler ve bunların bölgeyle ilişkilerini kıyaslarlar. | 4, 8, 10 | 1,2,3 | A,C |
Öğrenciler bölgedeki siyasal sistemleri, temel konuları, düşünceleri, ve siyasal aktörleri tanımlayıp bunların birbiriyle olan ilişkilerini kıyaslarlar. | 2, 4, 8, 10, 13 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Ders Akışı | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Uluslararası İlişkiler Tarihini anlamak | Fukuyama, Francis (1989). “The End of History?” National Interest, vol. 16 (Summer), pp. 3-18. |
3 | Küreselleşme Tartışmaları |
Daniel Drezner “Globalizers of the World, Unite!”Washington Quarterly (Winter 1998)
Stiglitz, Joseph (2002) “Globalism’s Discontents” from Chap. 3, Governing the Economy in Readings inKesselman, Mark & Krieger, Joel, Comparative Politics: Political Challenges and Changing Agendas. Houghton Mifflin Co |
4 |
Geleneksel Yaklaşıma göre Uluslararası Güvenlik Realizm ve Liberalizm |
Taliaferro, J. W. (2000). Security seeking under anarchy: Defensive realism revisited. International security, 25(3), 01.
Waltz, K. N. (2000). Structural realism after the Cold War. International security, 25(1), 5-41. |
5 |
Geleneksel olmayan Yaklaşıma göre Uluslararası Güvenlik: Konstruktivizm |
Wendt, A. (1995). Constructing international politics. International security, 20(1), 71-81.
Nye, J. S., & Lynn-Jones, S. M. (1988). International security studies: a report of a conference on the state of the field. International security, 12(4), 5-27.
Keohane, R. O., & Martin, L. L. (1995). The promise of institutionalist theory. International security, 20(1), 39-51. |
6 | Terörizm | Crelinsten, R. D. (1989). Terrorism, counter‐terrorism and democracy: The assessment of national security threats. Terrorism and Political Violence, 1(2), 242-269. |
7 | Enerji Güvenliği |
Kruyt, B., van Vuuren, D. P., De Vries, H. J. M., & Groenenberg, H. (2009). Indicators for energy security. Energy policy, 37(6), 2166-2181.
Winzer, C. (2012). Conceptualizing energy security. Energy policy, 46, 36-48. |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | Kitle İmha Silahlarının Güncel sorunlara Etkisi | Spiers, E. M. (2000). Weapons of mass destruction. In Weapons of Mass Destruction (pp. 1-18). Palgrave Macmillan, London. |
10 | Uluslararası Göç |
Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (1993). Theories of international migration: A review and appraisal. Population and development review, 431-466.
Kritz, M. M., Lim, L. L., & Zlotnik, H. (1992). International migration systems: a global approach. |
11 | Ekonomik Güvenlik | Inglehart, R., & Abramson, P. R. (1994). Economic security and value change. American political science review, 88(2), 336-354. |
12 | İnsani Müdahale |
Holzgrefe, J. L. (2003). The humanitarian intervention debate. Humanitarian intervention: Ethical, legal, and political dilemmas, 15-52.
Sarvarian, A. (2016). Humanitarian intervention after Syria. Legal Studies, 36(1), 20-47. |
13 | Çevresel Güvenlik | Dalby, S. (2002). Environmental (In) Security in The International Encyclopedia of Geography John Wiley & Sons, Ltd. |
14 | Siber Güvenlik |
Hansen, L., & Nissenbaum, H. (2009). Digital disaster, cyber security, and the Copenhagen School. International studies quarterly, 53(4), 1155-1175. |
15 | Uluslararası Ticaret | Pevehouse, J. C., & Goldstein, J. S. (2016). International relations. Pearson. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | - |
Ödevler | - |
Sınavlar | Bir vize ve bir final yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Final | 1 | 50 |
Vize | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk siyasal hayatı ve Türk dış politikası alanlarına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. | X | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Ortadoğu coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve siyasal sistemler arasındakibenzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | X | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. | X | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | |||||
8 | Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | X | |||||
9 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | X | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | X | |||||
11 | Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak. | X | |||||
12 | Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |