Bu ders, muhtelif analitik kavram ve konseptleri kullanmak suretiyle kamuoyu ve kamuoyu ile alakalı konuların farklı boyutlarının istatistiksel araçlarla nasıl irdelenebileceğini öğretmeyi hedeflemektedir.
Bu derste kamuoyunun oluşturan farklı kavramların anlaşılması ve uygulaması hususunda vatandaşa, bireylere, ait özellikler incelenecektir. Ayrıca bu ders içinde vatandaşın siyasal katılımı ile alakalı olan bir çok konunun istatistiksel analizinin nasıl yapılacağı ve sonuçların nasıl yorumlanabileceği öğretilecektir. Bireylerin ve toplumun farklı dönemlerde farklı davranışlar göstermesi beklenmektedir. Önemli olan bu davranış ve tutumların nasıl ölçüleceği, nasıl analizinin yapılacağı ve sonuçlarının nasıl yorumlanacağıdır. Bu ders, özünde, kamuoyunun farklı unsurlarının anlaşılması ve analizinin yapılmasından ibarettir. Dersin sonunda öğrencinin kamuoyu analizi hususunda analitik düşünme yetisine sahip olması ve bilimsel çıkarımlarda bulunması beklenmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamuoyu analizi konusunda analitik düşünmeyi sağlar | 7,8,9 | 1,2,3 | A,C |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak analitik düşünmeyi sağlar | 5,7,8,9 | 1,2,3 | A,C |
Kamuoyunun temel unsurları üzerine teorik yaklaşımları öğrenir | 7,8,9,11 | 1,2,3 | A,C |
Kamuoyunun temel unsurları üzerine uygulama yöntemlerini öğrenir | 1,7 | 1,2,3 | A,C |
Kamuoyunun nasıl yapılandırılabileceği üzerine farklı faktörleri keşfeder ve uygular | 1,5,7 | 1,2,3 | A,C |
Derste işlenen olayları değerlendirir | 13,14,15 | 1,2,3 | A,C |
İç ve dış politikanın birbirleri ile olan etkileşimini keşfeder | 16 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Kamuoyunun Tanımı | Russell Dalton, 2008. Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies, 15th edition, Washington DC: CQ Press (1. Bölüm) | |
2 | Kamuoyu ve Demokratik Vatandaş | Roselee A. Clawson and Zoe M Oxley, 2008. Public Opinion: Democratic Ideals, Democratic Practice. Washington DC: CQ Press. (1. Bölüm) | |
3 | Siyasi Tutumların Sabitliği ve Değişimi | Roselee A. Clawson and Zoe M Oxley, 2008. Public Opinion: Democratic Ideals, Democratic Practice. Washington DC: CQ Press. (3. ve 4. Bölüm) | |
4 | İdeoloji ve Kamuoyunun Temelleri | Roselee A. Clawson and Zoe M Oxley, 2008. Public Opinion: Democratic Ideals, Democratic Practice. Washington DC: CQ Press. (5. ve 6. Bölüm) | |
5 | Değerler ve İnançların Kamuoyundaki Önemi | Russell Dalton, 2008. Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies, 15th edition, Washington DC: CQ Press (5. ve 6. Bölüm) | |
6 | Siyasete Katılım | Russell Dalton, 2008. Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies, 15th edition, Washington DC: CQ Press (4. Bölüm) | |
7 | Partizanlığın Sosyal ve İdeolojik Temelleri | Russell Dalton, 2008. Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies, 15th edition, Washington DC: CQ Press (8. Bölüm) | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Siyasal Davranış ve Medya | Russell Dalton, 2008.Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies, 15th edition, Washington DC: CQ Press (7. Bölüm) | |
10 | Siyasal Davranış ve Seçimler | Russell Dalton, 2008.Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies, 15th edition, Washington DC: CQ Press (9. ve 10. Bölüm) | |
11 | Siyasal Bilgi ve Siyasal İlgi | Roselee A. Clawson and Zoe M Oxley, 2008. Public Opinion: Democratic Ideals, Democratic Practice. Washington DC: CQ Press. (7. ve 8. Bölüm) | |
12 | Siyasal Güven ve Temsiliyet |
|
|
13 | Siyasal Analiz 1 | Roselee A. Clawson and Zoe M Oxley, 2008. Conducting Empirical Analysis: Public Opinion in Action. Washington DC: CQ Press. (1.- 4. Bölüm) | |
14 | Siyasal Analiz 2 | Roselee A. Clawson and Zoe M Oxley, 2008. Conducting Empirical Analysis: Public Opinion in Action. Washington DC: CQ Press. (5.- 9. Bölüm) | |
15 | Siyasal Davranış ve Demokratik Vatandaş | Russell Dalton, 2008.Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies, 15th edition, Washington DC: CQ Press (12. Bölüm) | |
16 | Son Sınav |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Temel Kaynak |
Russell Dalton, 2008. Citizen Politics: Public Opinion and Political Parties in Advanced Industrial Democracies, 15th edition, Washington DC: CQ Press.
Roselee A. Clawson and Zoe M Oxley, 2008. Public Opinion: Democratic Ideals, Democratic Practice. Washington DC: CQ Press. |
Diğer Kaynaklar | Roselee A. Clawson and Zoe M Oxley, 2008. Conducting Empirical Analysis: Public Opinion in Action. Washington DC: CQ Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | - |
Ödevler | - |
Sınavlar | Bir vize ve bir final yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | % 30 |
Derse Katılım | 1 | % 10 |
Ödev | 3 | % 20 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | % 30 | |
Dönem içi Çalışmaların Başarıya Oranı | % 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal kamuoyu oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |