Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders, öğrencilere siyasi partilerin hukukunu ve işleyişlerini, bu mekanizmalar ve demokrasi arasındaki ilişkileri ve güncel siyasi partilere dair tartışmaları öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği:
Ders kapsamında siyasi partilerin işleyişi, problemleri ve demokrasi ile olan ilişkileri incelenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Vaka Çalışması, 4: Küçük grup çalışması, 5: Seminer, 6: Grup çalışması, 7: Araştırma, 8: Sözlü sınav veya sunum, 9: Anket çalışması, 10: Panel, 11: Konuk konuşması, 12: Öğrenci kulübü faaliyetleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Ödev, D: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyasal partiler hukuku mekanizmasını ve örgütlenmesini açıklama | 1,2 | 1 | A |
Siyasal parti mekanizması ve demokrasi arasındaki ilişkilerin çözülmesi | 1,2 | 1,2 | A,D |
Siyasal partilerin eksikliklerinin fark edilmesi | 10 | 1 | A |
Siyasal partilerin eksiklikleri ile demokrasi arasındaki ilişkilere yönelik çözümler bulma | 10 | 2 | A,D |
Siyasal partileri farklı ifadeler ile karşılaştırmalı olarak çalışma | 3,10 | 1,2 | A |
Güncel siyasal partileri ve siyasal gelişmeler tartışma | 10 | 1,2 | A,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve dersin içeriği ile ilgili bilgi verme, siyasal partilerin tanımlama | |
2 | Siyasal partilerin merkez teşkilatı, merkez karar ve yönetim kurulu, parti başkanı, merkezi yürütme organı | |
3 | Siyasi partiler kanunu, siyasal partilerin kongreleri, seçimleri ve örgütlenmeleri | |
4 | Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde siyasi parti grubu kurmak, Siyasi Parti Grubu Genel Kurulu, başkanı ve disiplin kurulu | |
5 | Seçimlere katılma, adaylara karar verme, seçim mekanizmaları | |
6 | Parti içi disiplin | |
7 | Ara sınav | |
8 | Anayasa Mahkemesi tarafından siyasal partilere sağlanan gelirler, kaynaklar ve finansal destekler | |
9 | Siyasi partilerin amaç ve eylemleriyle ilgili ana yasaklar | |
10 | Geç dönem Osmanlı İmparatorluğu’nda siyasal örgütlenmeler: İttihad ve Terakki Fırkası ve diğer fırkalar | |
11 | Ateşkes ve Büyük Millet Meclisi dönemi | |
12 | Çok Partili Hayat (1946-1960) | |
13 | Siyasal gelişmeler ve siyasal partiler: 1960,1971,1980 dönemleri | |
14 | Siyasal gelişmeler ve siyasal partiler: 1980-2001 dönemi | |
15 | 2001’den sonraki gelişmeler: siyasal partiler ve güncel tartışmalar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Özbudun, Ergun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemleri |
Diğer Kaynaklar |
Turkish Republic Constitution,
2820 Political Parties Laws, Yücel, Serhan, Türkiye’nin Siyasi Partileri, Sencer, Muaffer, Türkiye’de Siyasi Partilerin Sosyal Temelleri, Kabasakali Mehmet, Türkiye’de Siyasi Partilerin Sosyal Temelleri, Kahraman, H. Bülent, Sağ Türkiye ve Partileri, Duverger, M., Political Parties, Turgut, Hulusi, 12 Eylül Partileri, Tunaya, T. Zafer, Türkiye’de Siyasi Partiler 1-2-3, Şarkoğlu, A. (et. al), Siyasi Partilerde Reform. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Vize ve final sınıfta yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Toplam Başarıya Oranı | 60 | |
Dönem içi Çalışmaların Toplam Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Final | 1 | 40 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
Hiçbiri