Bu dersin amacı öğrencilerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında eleştirel olarak düşünme, okuma, analiz etme ve araştırma yapma becerisini kazandırmaktır.
Bu ders, Siyaset Bilimi alanında akademik bir çalışma nasıl yazılır konusu ile başlayıp, bilimsel makaleler ve birinci el kaynaklar eleştirel bir şekilde nasıl okunup analiz edilir konusu ile devam edecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eleştirel düşünmenin temel bileşenlerini anlayacaktır | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,B,C |
Siyaset Bilimi alanındaki bilimsel bir makaleyi okumayı öğrenecektir | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,B,C |
Siyaset Bilimi alanındaki bilimsel bir makaleyi analiz etmeyi öğrenecektir | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,B,C |
Başka yazarların çalışmalarını kendi araştırmasına nasıl dahil edeceğini öğrenecektir | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,B,C |
Birinci el kaynakları yazıldığı dönemin sosyal ve siyasi bağlamında değerlendirmeyi öğrenecektir | 1,2,3,4,5 | 1,2,3 | A,B,C |
Literatür taraması yapmayı öğrenecektir | 4,5,6 | 1,2,3 | A,B,C |
Bilimsel bir araştırma kurgulamayı öğrenecektir | 4,5,6 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Siyaset Bilimi alanında araştırma yazısı nasıl yazılır? |
Williams (2014), pp 10-28
|
3 | Kaynakları bulma, değerlendirme, kullanma ve etkili not alma |
Williams (2014), pp 30-51
|
4 | Literatür taraması hazırlama | Galvan (2017), pp 3-16 |
5 | Kütüphane ziyareti | Galvan (2017), pp 18-27 |
6 | Referans verme ve kaynakça | Williams (2014), pp 71-108 |
7 | Siyaset bilimi metinlerini okuma teknikleri | Williams (2014), pp 52-68 |
8 | Siyaset biliminde kullanılan birinci el kaynakları okuma teknikleri | Williams (2014), pp 31-33 & pp 38-48 |
9 | Siyaset bilimi metinlerindeki kaynak ve kanıtları değerlendirme | Galvan (2017), pp 51-63 |
10 | Siyaset bilimi metinlerindeki savları değerlendirme | Barnet and Bedau (2016), pp. 71-82 |
11 | Bağlam içinde değerlendirme | Galvan (2017), pp 13-18 |
12 | Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri birleştirme | Galvan (2017), 95-122 |
13 | Siyaset Bilimi alanında değerlendirme yazısı nasıl yazılır? | Barnet and Bedau (2016), pp. 110-134 |
14 | Sınıf içi uygulamalar | |
15 | Genel özet |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
Kristen Williams (2014) “Research and Writing Guide for Political Science.” Oxford University Press.
Galvan, J. L., & Galvan, M. C. (2017). Writing literature reviews: A guide for students of the social and behavioral sciences. Routledge.
Adler and Van Doren “How to Read a Book: The Classic Guide to Intelligent Reading” |
Diğer Kaynaklar |
Ashley Leeds“Writing a research Paper for a Graduate Seminar in Political Science”
Barnet, S., & Bedau, H. (2016). Critical Thinking, Reading, and Writing: A Brief Guide to Argument. Boston: Bedford/St.
Kate L. Turabian, “The Student’s Guide to Writing College Papers” |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
|||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | |
Değerlendirme yazısı | 1 | 20 | |
Araştırma Ödevi | 1 | 40 | |
Dönem içi Ödevler | 3 | 10 | |
Derse devam ve katılım | 1 | 10 | |
Toplam | 100 |
Finalin Başarıya Oranı | % 40 | |
Dönem içi Çalışmaların Başarıya Oranı | % 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Dönem içi ödevler | 4 | 10 | 40 |
Final Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |