Bu dersin amacı, etik alanındaki önemli konuları, etik kuralları ve alanla ilgili teorileri tanımak ve küresel alanda süregelen güncel tartışmaları anlamaktır. Öğrencilerin bu ders kapsamında, çeşitli sosyal sorumluluk projeleri yürütmesi amaçlanmaktadır.
Bu ders, küresel siyasetin temel etik konseptlerini tanımak ve uluslararası ilişkilerin özündeki etik değerleri incelemeye yönelik tasarlanmıştır. Ders bağlamında, uluslararası siyasetin ahlakına dair birbirinden farklı, iki temel dinamik keşfedilecektir. Bu dinamikler dış politikadaki etik değerlerin ve küresel toplumun ahlak temellerinin rolünü anlamaya yöneliktir. Ders sürecinde, öğrenciler kendi tasarladıkları çeşitli aktivitelere ve projelere katılarak sosyal sorumluluk bilinçlerini hem sınıf ortamında hem de toplum bünyesinde geliştirerek, deneyim sahibi olacaklardır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Etik alanında çalışılan temel teorileri anlar ve açıklar. | 2, 11 | 1, 2, 3 | A, D |
2) Etik başlığı altında güncel tartışmaları özetler. | 2, 10 | 1, 2, 4 | A, D |
3) Uluslararası İlişkiler disiplini bağlamında etik kavramını irdeler ve dış politika etik anlayışı, savaş etiği gibi konuları analiz eder. | 3, 11 | 1, 2, 3 | A, D |
4)Öğrenilen teoriler ışığında, çeşitli vaka çalışmaları yaparak etik kavramını ve kurallarını pratik alanda tartışır. | 2, 3 | 1, 2, 3, 4 | A, D |
5) Öğrenci kendi sosyal sorumluluk projesini geliştirerek, edindiği teorik bilgiyi sahada uygular. | 2, 3 | 1, 2, 3, 4 | A, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Etkin Bir Sosyal Sorumluluk Projesi Takımı Oluşturma ve Yönetme | |
3 | Etik Neden Çalışılıyor? |
MacKinnon B. & Fiala A.
Chapter 1 |
4 |
Etik ve Dış Politika
Vaka Çalışması: NATO’nun Kosovo Mücadelesi |
Amstutz, 2013
Chapter 1 |
5 |
Etik ve Küresel Toplum
Vaka Çalışması: Küresel Yoksulluk |
Amstutz, 2013
Chapter 2 |
6 |
Uluslararası İnsan Hakları Etiği
Vaka Çalışması: Ruanda Soykırımı ve Soykırımı Engellemedeki Başarısızlık |
Amstutz, 2013
Chapter 5 |
7 |
Savaş Etiği
Vaka Çalışması: Irak’a Karşı Savaş |
Amstutz, 2013
Chapter 7 |
8 | Ara Sınav | |
9 |
Etik ve Gayrinizami Savaş (Terörle Mücadele)
Vaka Çalışması: Zorlayıcı Sorgu Etiği |
Amstutz, 2013
Chapter 8 |
10 |
Uluslararası Adelet Arayışı
Vaka Çalışması: Uluslararası Adaleti Desteklemek için AIDS Kurbanlarına Yapılan Yabancı Yardımlar |
Amstutz, 2013
Chapter 11 |
11 | Sosyal Sorumluluk | |
12 | Sosyal Sorumluluk | |
13 | Sosyal Sorumluluk | |
14 | Sosyal Sorumluluk | |
15 | Sosyal Sorumluluk |
Kaynaklar
Amstutz, Mark R. International Ethics: Concepts, Theories, and Cases in Global Politics, Fourth Edition.Lanham • Boulder • New York • Toronto • Plymouth, UK: Rowman & Littlefield Publishers, 2013.
MacKinnon B. & Fiala A. Ethics: Theory and Contemporary Issues, Eighth Edition.Stamford: Cengage Learning,2015.
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Ödev Final haftasından önce teslim edilecektir. |
Sınavlar | Vize ve Final sınavları sınıfta yapılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 55 | 55 |
Toplam İş Yükü | 225 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |