Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
PSIR 427
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders Fransız Devrimi'nde, Komünist Manifesto'da, İngiltere’de, Almanya'da, Sovyetler Birliği'nde, Amerika Birleşik Devletleri'nde, Kuzey Kore'de, Ruanda'da ve Güney Afrika'da ve Cumhuriyeti’nde kamuoyunu etkilemek için kampanyaların ve tekniklerin nasıl kullanıldığını vurgulamayı amaçlamaktadır. Ders halkı yöneticilerin tarafına çekmek için kullanılan kampanyaların bağlamsal yönünü göstermektedir. Bunun sonucunda öğrencilerin kampanyanın siyasette kullanımı konusundaki bilincini arttırması beklenmektedir.

Dersin İçeriği: 

Politika yönetici ve yönetilen olmak üzere iki temel sınıftan oluşur. Politikayı ilginç yapan şey yöneticinin yönetilenle nasıl etkileşime girmeye çalıştığını veya yöneticinin yönetileni etkilemek için neler yaptığını araştırmaktır.  Yöneticinin yönetileni etkilemek için kullandığı yollardan biri de kampanyalardır. Yönetici kampanyayı yazılı, sözlü, görsel ve işitsel araçlar kullanarak yönetileni söylediklerine veya yaptıklarına ikna etmek için kullanır. Bu ders Fransa, Almanya, Büyük Britanya, ABD, Sovyetler Birliği, Kuzey Kore, Ruanda, Güney Afrika Cumhuriyeti örneklerinden yola çıkarak kampanyanın özünü ve bu ülkelerdeki yöneticilerin yönetileni nasıl etkilemeye çalıştığını göstermeyi amaçlar. Buna bağlı olarak ders kampanyayla ilgili birtakım temel soruları cevaplamaya çalışmaktadır. 1-Kampanya nedir? 2-Yöneticilerin neden kampanyaya ihtiyacı vardır? 3-Yöneticiler kampanyadan ne beklerler?  4-Yönetici yönetilenin ilgisini çekmek için hangi yöntemleri kullanır?

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Oyun Kuramının temel prensipleri hakkında bilgi edinir. 1,2,3 1,2,3 A,C
Oyun Kuramında kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenir. 3 1,2,3 A,C
Disiplinin tarihsel gelişiminde önem taşıyan konulara egemendir. 4,5,6 1,2,3 A,C
Oyuncuların aldıkları kararların siyasal davranış üzerindeki etkisini değerlendirebilir.  7 1,2,3 A,C
Oyunun temel çıkış noktasını ve oyuncuların karar verme sürecindeki temel dinamikleri anlatabilir 7,13 1,2,3 A,C
Oyuncuların aldıkları ya da alabilecekleri kararların uluslararası politikadaki etkilerini görebilir.  10,16  1,2,3 A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Politik Kampanyaların doğası Bernays, E. (2005) Propaganda, Brooklyn-New York: IG Publishing

Ellul, J. (1973) Propaganda: The Formation of Men’s Attitudes, New York: Vintage Books

Jackall, R. (1995) Propaganda, New York: Mac Millan

Mitchell, M. (1970) Propaganda, Polls and Public Opinion: Are the people manipulated ?, New Jersey: Prentice-Hall Inc.

2 Fransız Deviminde ve Komunist Manifesto’da Politik Kampanya Lewis, G. (1993) The French Revolution: Rethinking the Debate, London and New York: Routledge

The Times Reports (1975). The French Revolution: Extracts from the Times 1789-1794, Time Books

 

Aston, N. (2004) The French Revolution 1789-1804: Authority, Liberty, and the Search for Stability, Houndsville: Palgrave Macmillan

Marx, K. & Friedrich Engels (1998) The Communist Manifesto, London and New York: Verso

 

3 Almanya’da Politik Kampanya: 3.Reich Doob, L W. (1950) Goebbels’ Principles of Propaganda, The Public Opinion Quarterly 114(3): 419-442

Welch, D. (2006) The Third Reich: Politics and Propaganda.London and New York: Routledge

Yourman, J. 1939 Propaganda Techniques within Nazi Germany, The Journal of Educational Sociology 13(3):148-163

4 Sınıf Tartışması: Almanya’da Politik Kampanya  
5 Sovyetler Birliği’nde Politik Kampanya Ebon,M. (1987) The Soviet Propaganda Machine, New York: Mc Graw Hill Book Company.

Davies. S. (1997) Popular Opinion in Stalin’s Russia: Terror, Propaganda and Dissent: 1931-1941, Cambridge: Cambridge University Press

Mc Meekin, S. (2003). The Red Millionaire: A Political Biography of Willi Munzenberg, London: Yale University Press

 

6 Ara Sınav  
7 Amerika Birleşik Devletleri’nde Politik Kampanya Bogart,L. (1995) Cool Words-Cold War, New York: The American University Press

Shulman, H.C. (1990) The Voice of America:Propaganda and Democracy:1941-1945, Wisconsin: The University of Wisconsin Press

Schrecker, E. (1994) The Age of Mc Carthyism: A Brief History with Documents, Boston and New York: Bedford Books of St.Martin’s Press

8 Sınıf Tartışması: Amerika Birleşik Devletleri’nde Politik Kampanya  
9 Ruanda’da Politik Kampanya Coney,A & Sandra.F. Joineman (2004) Retributive Justice: The Gacaca Courts in Rwanda, African Affairs 103(40): 73-89 

Kamola, I.A. (2007) The Global Coffee Economy and the Production of Genocide in Rwanda, Third World Quarterly 28(3): 571-592

Uvin,P.(1999) Ethnicity and Power in Burundi and Rwanda: Different Paths to Mass Violence, Comparative Politics 31(3): 253-271

10 Sınıf Tartışması: Ruanda’da Politik Kampanya  
11 Kuzey Kore Cumhuriyeti’nde Politik Kampanya Cumings, B (2004) North Korea: Another Country, London and New York: The New Press

Park,H S (1996) North Korea: Ideology, Politics and Economy, New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs

Tai Sung, A (1983) North Korea in Transition: Contributions to Political Science, Westport and London: Greenwood Press

12 Sınıf Tartışması: Kuzey Kore Cumhuriyeti’nde politik kampanya  
13 Güney Afrika Cumhuriyeti’nde Politik Kampanya Mac Kimmon, A S.(2004) The Making of South Africa: Culture and Politics, New Jersey: Prentice Hall

Ross, R (1999) A Concise History of South Africa, Cambridge: Cambrdige University Press

Worden, N (1994) The Making of Modern South Africa: Conquest, Segregation and Apartheid. London: Blackwell Publishing

14 Konuları Gözden Geçirme ve

Son Sınav için Hazırlık

 
15 Son Sınav  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Temel Kaynak Martin,J.L. (1958) International Propaganda :Its Legal and Diplomatic ControlUniversity of Minnesota Press
Diğer Kaynaklar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav  1 % 30
Derse Katılım 1 % 20
Final Sınavı 1 % 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   % 50
Dönem içi Çalışmaların Başarıya Oranı   % 50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir.         X    
2 Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir.        X    
3 İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir.       X    
4 Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir.        X    
5 Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir.          X  
6 Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir.        X    
7 Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir.          X  
8 Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir.       X    
9 Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir.         X  
10 Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir.       X    
11 Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir.          X  
12 Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.   X        
13 Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir.       X    
14 Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder.       X    
15 Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir.   X        
16 Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir.          X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 60
Ara Sınav 1 7 7
Simülasyonlar 2 3 6
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü     125
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5
Dersin AKTS Kredisi     5

 

Hiçbiri