Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Hukukun temel ilkeleri konusunda ana bilgileri aktarmaktır.
Dersin İçeriği:
Toplumsal duzen kuralları, hukuk kuralları, hukuk sistemleri, hukukun kaynakları ile hukukun temel ilkeleri ve kavramları, hukuki işlemlerin geçerliliği ve borçlar hukukunun bazı kavramları analiz edilecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Pratik Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hukukun temel ilkeleri konusunda ana bilgilere hâkim olunur. | 1 | 1,2,3 | A |
Türk hukukunun temel prensipleri ve kurumlarına ilişkin olarak temel bir bakış açısına sahip olunur. | 1 | 1,2,3 | A |
Hukuk normları yorumlanabilinir. | 3 | 1,2,3 | A |
Somut bir olayda ilgili hukuk dalları saptanabilir. | 1,2,3 | A | |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplumsal düzen kuralları | |
2 | Hukuk kurallarının çeşitleri | |
3 | Hukuk sistemleri | |
4 | Hukukun kaynakları/ 1 | |
5 | Hukukun kaynakları/ 2 | |
6 | Hukukun dalları | |
7 | Yargı örgütü/1 | |
8 | Yargı örgütü/2 | |
9 | Dava türleri/1 | |
10 | Dava türleri/2 | |
11 | Hukuki olaylar, fiiller ve işlemler/1 | |
12 | Hukuki olaylar, fiiller ve işlemler/2 | |
13 | Kişilik kavramı/1 | |
14 | Kişilik kavramı/2 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | GÖZLER, Kemal; İngilizce Karşılıklarıyla Hukukun Temel Kavramları |
Diğer Kaynaklar | DİNÇKOL, Abdullah; Temel Hukuk Bilgisi |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 30 | |
Toplam | 30 | |
Finalin Başarıya Oranı | 70 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 30 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterir. | X | |||||||
2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlar ve gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. | X | |||||||
3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterir. | X | |||||||
4 | Program sürecinde ekip veya bağımsız araştırma projeleri, staj, tez gibi yöntemlerle sorumluluk alma ve ekip çalışması bilinç ve becerilerini geliştirir. | X | |||||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olduğunu gösterir. | X | |||||||
6 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | |||||||
7 | Analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla siyaset bilimi alanında edindiği bilgileri ve kendi eksikliklerini değerlendirebilir, böylelikle eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | |||||||
8 | Akademik ve profesyonel ortamlarda, İngilizce ve Türkçe, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanabilir. | X | |||||||
9 | Uluslararası kuramsal düzeyde ve küresel dinamikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma bilgi ve becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | |||||||
10 | Kamuda, özel sektörde istihdam edilebilecek ya da akademik kariyere devam edebilecek deneyim ve sosyal niteliklere sahip olduğunu gösterir. | X | |||||||
11 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati ve saygı geliştirmiş olduğunu gösterebilir. | X | |||||||
12 | Sosyal Bilimlerde geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | |||||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüş belirtebilir ve olayları yorumlayabilir. | X | |||||||
14 | Toplumsal, bireysel ve akademik etik kurallarına riayet eder. | X | |||||||
15 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık ve hemşehrilik görevlerini anladığını gösterebilir. | X | |||||||
16 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | |||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
1