Dersin Dili:
Fransızca
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı Fransızca yazılı ve sözlü anlatım becerilerini bölüm disiplinine uygun şekilde geliştirmek, alana uygun dil ve kelime dağarcığı zenginleştirmektir.
Dersin İçeriği:
Bölüme yönelik konular içeren makaleleri kavrama, karşılaştırma ve sentezleme yetileri geliştirmek. Sunum ve yazı çalışmaları ile fikir yürütme ve yorumlama tekniklerini kavramak. Doküman araştırma tekniklerini öğrenmek.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Tanıtım // Introduction au programme et communication : Pression sur les écoles françaises | ||
2 | Metin çözümleme//Comprendre et organiser une pensée: Diaspora turque en Allemangne | ||
3 | Metin özetleme// Résumer un texte: La Turquie en Afrique | ||
4 | Metin özetleme //Résumer un texte: Mandela | ||
5 | Metin özetleme //Discution et synthèse: La bataille d'Istanbul | ||
6 | Metin sentezleme//Déconstruire et synthétiser: Les forces conventionnelles | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Makale inceleme, sözlü ve yazılı çalışma // Déconstruire et synthétiser : Entretien avec H. Bozarslan | ||
9 | Makale inceleme, münazara // Pratique de l'oral et discution: La désoccidentalisation | ||
10 | Makale inceleme, münazara // Pratique de l'oral et discution: Sommet de l'Organisation de coopération | ||
11 | Makale inceleme, sözlü ve yazılı çalışma// Pratique de l'oral et atelier d'écriture: Désindustrialisation en Allemagne | ||
12 | Makale inceleme, münazara// Pratique de l'oral et discution: Réalisateur du film "La salle des profs" | ||
13 | Sunumlar// Exposés | ||
14 | Sunumlar ve Özet// Exposés et résumé du cours |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||
Ders Kitabı | Kaynaklar dersi veren kişi tarafından güncel dergi, kitap, gazete ve disipline özgü makalelerden oluşturulur. | ||
Diğer Kaynaklar | NEVEU F., LEMAITRE D., Vers la maîtrise du texte, Préparation aux exercices écrits et oraux, 1992, Hachette, Paris BOUCHERY C., Taillandier I., Le FLE par les textes, 2009, Belin, Paris |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | Görsel paylaşımlarla metin çalışmaları pekiştirilir. Düzenli olarak ders notları paylaşılır. | ||
Ödevler | Yazı atölyesi ve sunumlar | ||
Sınavlar | Ara sınav (40) - Sözlü Sunum (10) - Final (50) |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 1 | 3 | 3 | |
Final | 1 | 3 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 121 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,8 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
1