Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 107
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Dersin amacı Fransızca yazılı ve sözlü anlatım becerilerini bölüm disiplinine uygun şekilde  geliştirmek, alana uygun dil ve kelime dağarcığı zenginleştirmektir.

Dersin İçeriği: 

Bölüme yönelik konular içeren makaleleri kavrama, karşılaştırma ve sentezleme yetileri geliştirmek. Sunum ve yazı çalışmaları ile fikir yürütme ve yorumlama tekniklerini kavramak. Doküman araştırma tekniklerini öğrenmek.  

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
 İletişim alanıyla ilgili Fransızca belgeler takip edilir. 1, 2, 3, 6 1, 2, 3 A,B,C
Konu hakkında farklı belgeler taranarak karşılaştırmalı olarak yorumlanır. 1, 2, 3, 6 1, 2, 3 A,B,C
Güncel konular hakkında tartışarak, sosyal bilimler alanında ifade yetisi kazanılır. 3, 6, 7,8, 9 1, 2, 3 A,B,C
Güncel konular hakkında birincil ve ikincil kaynaklardan faydalanarak analiz ve sentezleme yetisi kazanılır. 3, 6, 7,8, 9 1, 2, 3 A,B,C
Siyasal süreçler, kurumlar ve ilişkiler hakkında ön tanım ve bilgiler edinilir. 4, 5, 6, 9 1, 2, 3 A,B,C

 

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanıtım // Introduction au programme et communication : Pression sur les écoles françaises  
2 Metin çözümleme//Comprendre et organiser une pensée: Diaspora turque en Allemangne  
3 Metin özetleme// Résumer un texte: La Turquie en Afrique   
4 Metin özetleme //Résumer un texte: Mandela  
5 Metin özetleme //Discution et synthèse: La bataille d'Istanbul  
6 Metin sentezleme//Déconstruire et synthétiser: Les forces conventionnelles  
7 Ara sınav  
8 Makale inceleme, sözlü ve yazılı çalışma // Déconstruire et synthétiser : Entretien avec H. Bozarslan  
9 Makale inceleme, münazara // Pratique de l'oral et discution: La désoccidentalisation  
10 Makale inceleme, münazara // Pratique de l'oral et discution: Sommet de l'Organisation de coopération  
11 Makale inceleme, sözlü ve yazılı çalışma// Pratique de l'oral et atelier d'écriture: Désindustrialisation en Allemagne  
12 Makale inceleme, münazara// Pratique de l'oral et discution: Réalisateur du film "La salle des profs"  
13 Sunumlar// Exposés  
14 Sunumlar ve Özet// Exposés et résumé du cours  
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Kaynaklar dersi veren kişi tarafından güncel dergi, kitap, gazete ve disipline özgü makalelerden oluşturulur.
Diğer Kaynaklar NEVEU F., LEMAITRE D., Vers la maîtrise du texte, Préparation aux exercices écrits et oraux, 1992, Hachette, Paris                          BOUCHERY C., Taillandier I., Le FLE par les textes, 2009, Belin, Paris 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Görsel paylaşımlarla metin çalışmaları pekiştirilir. Düzenli olarak ders notları paylaşılır.
Ödevler Yazı atölyesi ve sunumlar 
Sınavlar Ara sınav (40) - Sözlü Sunum (10) - Final (50)

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Kısa Sınav

0

0

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

 
 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.         X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.       X  
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.         X
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.         X
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır.     X    
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.     X    
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.     X    
8 Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.       X  
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.     X    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   14 3 42
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   14 5 70
Ara Sınav   1 3 3
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   1 3 3
Final   1 3 3
Toplam İş Yükü       121
Toplam İş Yükü / 25 (s)       4,8
Dersin AKTS Kredisi       5
 
1