Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 161
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı sosyolojinin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini öğrencilere aktarmaktır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders kapsamında, sosyolojinin genel bir çerçevesi verildikten sonra, farklı yazarların görüşleri ekseninde sosyolojik düşünceler incelenmekte ve yakın tarihte, Amerika, Almanya ve Fransa’da geliştirilen sosyolojik teorilere yer verilmektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Durum
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev, KS: Kısa Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sosyolojinin tanımlarını ve ilk sosyolojik kuramları açıklar. 1,2,4,6 1,2,3 A
2) 18. Ve 19. Yüzyıl düşünürlerinin sosyolojik görüş ve teorilerini açıklar. 1,2,4,6,8 1,2,3 A, KS
3) Sosyal konuları teorik bir çerçevede açıklar. 1,2,3,4,6,8,9 1,2,3 A, KS
4) Toplum yapısını, işleyişini ve değerlerini açıklar. 1,2,4 1,2,3, 12 A
5) Birey ve toplum arası ilişkileri açıklar. 1,2,4,9 1,2,3, 12 A
6) Toplumu ve toplumsal değerleri yorumlama ve eleştirme becerisi kazandırır. 1,2,7,8,9 1,2,3, 12 A, KS

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

GİRİŞ : SOSYOLOJİNİN TANIMLARI

 

2

SOSYOLOJİNİN TARİHİ: İLK SOSYAL FELSEFİ YAKLAŞIMLAR

 

3

SOSYOLOJİ BİLİMİNİN  DOGUSU VE İLK DÜŞÜNÜRLERİ: AUGUSTE COMTE

 

4

SOSYOLOJI BILIMININ ILK DUSUNURLERI- EMILE DURKHEIM

 

5

ALEXIS DE TOCQUEVILLE VE SOSYOLOJISI

 

6

İLK ALMAN SOSYOLOJİ DÜŞÜNÜRLERİ: KARL MARX VE SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLARI

 

7

ARA SINAV

 

8

MAX WEBER VE SOSYOLOJİSİ

 

9

GEORG SIMMEL VE SOSYOLOJİSİ

 

10

İLK AMERİKAN SOSYOLOJİ AKIMLARI: ŞİKAGO EKOLÜ

 

11

KÜLTÜRÜN TANIMLARI VE KIMLIK

 

12

ALMAN EKOLÜ: FRANKFURT EKOLÜ

 

13

VILFREDO PARETO VE SIYASET SOSYOLOJISI

 

14      

SONUÇ

 

15       

SORU-CEVAP

 

16      

FİNAL SINAVI

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

MOLENAT, Xavier, La sociologie, Histoire, Idées, Courants, Paris, Ed. Sciences Humaines, 2009.

MONTOUSSE, Marc, 100 fiches pour comprendre la sociologie, Paris, Bréal, 2009.
 

Diğer Kaynaklar

ANSART, Pierre, Les sociologies contemporaines, Paris, Points, Seuil, 1990.

ARON, Raymond, Les étapes de la pensée sociologique, Paris, Gallimard, 1976.

BERAUT, Céline et COULMONT, Baptiste, Les courants contemporains de la sociologie, Paris, Licence, PUF, 2008.

BERTHELOT, Jean-Michel, La construction de la sociologie, Paris, “Que sais-je?”, PUF, 2005.

BLOESS, Françoise, ETIENNE, Jean, ROUX, Jean-Paul et ROUX, Jean-Pierre, Dictionnaire de sociologie, Paris, Hatier, 2004.

BOURDIEU, Pierre, Questions de sociologie, Paris, Minuit, 2002.

BOTTOMORE Tom, NISBET Robert, Sosyolojik Cozumlemenin Tarihi, Ankara, Ayrac yayin evi, 2002.

DURAND, Jean-Pierre et Weil Robert, Sociologie contemporaine, Paris, Ed. Vigot, 2006.

DURKHEIM, Emile, Les règles de la méthode sociologique, Paris, Quadrige Grands Textes, PUF, 2007.

GIDDENS, Anthony, Les conséquences de la modernité, Paris, L’Harmattan, 2000.

NISBET, Robert, La tradition sociologique, Paris, PUF, 2005.

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

20

Devam

0

0

Kısa sınav

0

20

Toplam

 

40

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.         X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.   X      
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.     X    
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.         X
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır.   X      
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.     X    
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.     X    
8 Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.     X    
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.       X  

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

16

3

48

Ara Sınav

1

10

     10

Kısa Sınav

0

0

     0

Ödev

0

0

0

Final

1

14

14

Toplam İş Yükü

 

 

   120

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4.8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

5

 
1