Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 207
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını içeren makalelerin planını ve özetini yapabilmeyi, yazılı ve sözlü bir konuyu rahat anlayabilmeyi ve konu hakkında akıcı konuşabilmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Bu derste, Hukuk, Siyaset, Ekonomi, Sosyoloji ve Edebiyat konularını içeren güncel makaleler incelenir.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

İncelenen her makalenin öğrenciler tarafından iyice anlaşılması ve sözel olarak yorumlanması sağlanır.
Makalelerin planı çıkarılarak “resumé” ve “compte rendu” ‘leri yapılır.
Sosyal Sorumluluk konusunu içeren makaleler incelenir.                                                                                                      

Ayrıca düzenli olarak yapılan “Atelier d’écriture” ’lerle öğrencilerin yazı yazma becerisi geliştirilir.
Öğrencilerin bir topluluk önünde akıcı ve rahat bir şekilde konuşabilmeleri ve o konu hakkında yorum yapabilmeleri için sınıfta düzenli olarak münazaralar düzenlenir.     

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Güncel makale ve metinler incelenip planları çıkarılır. 1, 2, 3, 4, 7, 9 1,2,3 A,C
2) Güncel makale ve metinlerin özetleri yapılır. 1, 2, 3, 4, 7, 9 1,2,3 A,C
3) Sosyal Sorumluluk konusunu içeren makaleler incelenir. 1, 3, 4, 5, 6, 7 1,2,3 A,C
4) Attelier d'Ecriture'ler düzenlenir. 1, 2, 4, 7, 8, 9 1,2,3 A,C
5) Güncel bir konuda öğrencilerin tartışma gurupları içerisinde konuşmaları sağlanır. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 1, 2, 3 A, C

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Güncel bir metnin incelenip planın çıkarılması
2 Güncel bir metnin incelenip planın çıkarılması
3 Güncel bir metnin incelenip özetinin yapılması
4 Güncel bir metnin incelenip özetinin yapılması
5 Güncel bir metnin incelenip özetinin yapılması
6 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
7 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
8 Ara Sınav
9 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
10 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
11 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
12 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
13 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
14 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
15 Güncel bir metnin incelenmesi ve tartışma guruplarının (Débat) dinlenmesi
16 Dönem Sonu Sınavı

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Çeşitli gazete ve dergilerden makaleler. 
Diğer Kaynaklar BARFETY Michèle, Compréhension Orale B2 / C1, CLE International
CAUSA Mariella, MEGRE Bruno, Production écrite, Niveaux C1 / C2 DIDIER
CHARNET Claire, ROBIN-NIPI Jacqueline, Rédiger un résumé un compte rendu une syntèse, HACHETTE
CHOVELON Bernadette, MORSEL Marie-Hélène, Lire La Presse, Le Compte Rendu – La Synthèse Tome 2, PUG
JOINT Pierre, COURBON Jean-Paul, FAGET Mireille, NARDIN Louis, VIAU Jean-Claude, Histoire du Monde Contemporain, NATHAN
KOBER-KLEINERT Corinne, PARIZET Marie-Louise, POISSON-QUINTON Sylvie, Activité Pour Le Cadre Européen Commun de Référence, Niveaux C1-C2, CLE International
LAUNAY Claude, GAILLARD Pol, Le Résumé de Texte, HATIER
LESCURE Richard, CHENARD Samuelle, MUBANGA-BEYA Anna, BOURBON Vanessa, RAUSCH Alain, VEY Pauline, DALF C1 / C2, CLE International
MANGIANTE Jean-Marc et PARPETTE Chantal, Le Français Sur Objectif Universitaire, PUG
POISSON-QUINTON Sylvie, MIMRAN Reine, Expression Ecrite B1, CLE International
 POISSON-QUINTON Sylvie, MIMRAN Reine, Expression Ecrite B2, CLE  International
VIGNER Gérard, Ecrire Pour Convaincre, HACHETTE
COURRIER INTERNATIONAL
LE MONDE DIPLOMATIQUE
LE NOUVEL OBSERVATEUR
LE POINT
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar CD’den dinleyerek konuşma metinleri üzerinde çalışma. Görsel anlama için belgesellerin izlenmesi.
Ödevler Sunumların hazırlanması.
Verilen makalelerin hazırlanması.
Tartışma guruplarının oluşturulması.
Sınavlar Ara Sınav, Sınıf İçi Tartışma Gurupları (Débat), Dönem Sonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 0 0
Ödevler 0 0
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl İçinin Başarıya Oranı   40
  Toplam 100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.          x
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.       x  
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.        x  
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.       x  
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır.         x
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.       x  
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.        x  
8 Ulusal, uluslararası  kurumların yapısını bilir,  işleyişlerini kavrar, ve  alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.      x    
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.      x    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   15 3 45
Ara Sınav   1 25 25
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   0 0 0
Ödev   0 0 0
Final   1 35 35
Toplam İş Yükü       150
Toplam İş Yükü / 25 (s)       6
Dersin AKTS Kredisi       6
2