Dersin Dili:
Fransızca
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı farklı siyasal sistemleri tarihsel ve sosyolojik olarak inceleyip, ardından siyasal sistemleri oluşturan temel öğeleri karşılaştırmalı olarak analiz etmektir |
Dersin İçeriği:
Temel farklı siysal sistemlerin yapısı, farklı demokrasi çeşitleri ve ilkeleri, siyasi partiler ve siyasi partilerin iç sistemleri, baskı grupları ve siyasal davranış biçimleri karşılaştırmalı olarak incelenecektir. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Deney, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğrenim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | ||
1) Siyasal sistem ve rejimleri açıklar. | 1,3,7,8,9 | 1,2,3 | A,C | ||
2)Farklı siyasal sistemleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 1,3,7,8,9 | 1,2,3 | A,C | ||
3) Temsili demokrasinin ilkelerini ve işleyişini açıklar. | 1,3,7,8,9 | 1,2,3 | A,C | ||
4) Farklı ülkelerdeki seçim sistemlerini ve oy verme davranışlarını açıklar. | 1,2,3,4,7,8,9, | 1,2,3 | A,C | ||
5) Farklı ülkelerin siyasal sistemlerini inceler, siyasi rejimlerin karşılaştırmalı bir analizini açıklar. | 1,4,6,7,8,9 | 1,2,3 | A,C | ||
6) Farklı ülkelerin devlet yapılarını ve bu yapıların siyasal sistemler ile olan ilişkisini açıklar. | 1,4,6,7,8,9 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | |
1 | Giriş: tanımlar, karşılaştırmalı metod ve uygulanma alanları | |
2 | Siyasal sistemler 1. Kavimler, Krallıklar ve Monarşiler, İmparatorluklar | |
3 | Siyasal sistemler 2. Konfederasyon ve federasyonlar, Kapitalizm ve Liberalizm | |
4 | Siyasal Sistemler 3. Komünizm, Sosyalizm ve Totalitarizm | |
5 | Küçük sınav 1. | |
6 | 20.yüzyIlda liberal demokrasi: İngiltere, Amerika ve Fransa modeli | |
7 | Farklı demokrasi kavramları ve karşılaştırmalı inceleme | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Siyasi partiler: tanım, organizasyon ve kırılmalar | |
10 | Siyasal sistemler: tek kutuplu, çift kutuplu ve çok kutuplu sistemler | |
11 | Baskı grupları | |
12 | Küçük sınav 2. | |
13 | Karşılaştırmalı siyasal davranış: meşruiyetten temsiliyet krizzine | |
14 | Dersin değerlendirilmesi ve soru-cevap | |
15 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||
Ders Kitabı | François Amanrich, Comprendre les systèmes politiques, Chronique sociale, Paris, 2001. Yves Mény et Yves Surel, Politique Comparée, 8ème Edition, Montchrestien, Paris, 2009. |
||
Diğer Kaynaklar | Daniel-Louis Seiler, La politique Comparée. Armand Colin, Paris, 1982. Yves Meny, Yves Surel, Politique Comparée. Les démocraties Allemagne, États-Unis, France, Grande Bretagne, Italie. Montchrestien, Paris, 2001. Bertrand Badie, Guy Hermet. La Politique Comparée. Armand Colin, Paris, 2001. Serge Berstein, Démocraties, régimes autoritaires et totalitarisme au XXe siècle. Hachette, Paris, 1992. François Amanrich, Comprendre les systèmes politiques, Chronique sociale, Paris, 2001. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | Dersin okumaları Classroom üzerinden paylaşılacaktır | ||
Ödevler | |||
Sınavlar | 2 quiz, 1 vize, 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | KATKI YÜZDESİ | ||
Ara Sınav | 1 | 60 | ||
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 2 | 40 | ||
Ödevler | 0 | 0 | ||
Toplam | 100 | |||
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |||
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 40 | |||
Toplam | 100 | |||
DERS KATEGORİSİ |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur. | x | ||||
3 | Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır. | X | ||||
5 | Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır. | x | ||||
6 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar. | x | ||||
7 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur. | X | ||||
8 | Ulusal, uluslararası kurumların yapısını bilir, işleyişlerini kavrar, ve alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir. | X | ||||
9 | Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | ||||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 | |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | |
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) | 2 | 15 | 30 | |
Ödev | 0 | 0 | 0 | |
Final | 1 | 30 | 30 | |
Toplam İş Yükü | 175 | |||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7 | |||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
2