Ana içeriğe atla
  • Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPRI 220
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı farklı siyasal sistemleri tarihsel ve sosyolojik olarak inceleyip, ardından siyasal sistemleri oluşturan temel öğeleri karşılaştırmalı olarak analiz etmektir
Dersin İçeriği: 
Temel farklı siysal sistemlerin yapısı, farklı demokrasi çeşitleri  ve ilkeleri, siyasi partiler ve siyasi partilerin iç sistemleri, baskı grupları ve siyasal davranış biçimleri karşılaştırmalı olarak incelenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenim Çıktıları Öğrenim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Siyasal sistem ve rejimleri açıklar. 1,3,7,8,9 1,2,3 A,C
2)Farklı siyasal sistemleri  karşılaştırmalı olarak açıklar. 1,3,7,8,9 1,2,3 A,C
3) Temsili demokrasinin ilkelerini ve işleyişini açıklar. 1,3,7,8,9 1,2,3 A,C
4) Farklı ülkelerdeki seçim sistemlerini ve oy verme davranışlarını açıklar. 1,2,3,4,7,8,9, 1,2,3 A,C
5) Farklı ülkelerin siyasal sistemlerini inceler, siyasi rejimlerin karşılaştırmalı bir analizini açıklar. 1,4,6,7,8,9 1,2,3 A,C
6) Farklı ülkelerin devlet yapılarını ve bu yapıların siyasal sistemler ile olan ilişkisini açıklar. 1,4,6,7,8,9 1,2,3 A,C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Giriş: tanımlar, karşılaştırmalı metod ve uygulanma alanları
2 Siyasal sistemler 1. Kavimler, Krallıklar ve Monarşiler, İmparatorluklar
3 Siyasal sistemler 2. Konfederasyon ve federasyonlar, Kapitalizm ve Liberalizm
4 Siyasal Sistemler 3. Komünizm, Sosyalizm ve Totalitarizm
5 Küçük sınav 1.
6 20.yüzyIlda liberal demokrasi: İngiltere, Amerika ve Fransa modeli
7 Farklı demokrasi kavramları ve karşılaştırmalı inceleme
8 ARA SINAV
9 Siyasi partiler: tanım, organizasyon ve kırılmalar
10 Siyasal sistemler: tek kutuplu, çift kutuplu ve çok kutuplu sistemler
11 Baskı grupları
12 Küçük sınav 2.
13 Karşılaştırmalı siyasal davranış: meşruiyetten temsiliyet krizzine
14 Dersin değerlendirilmesi ve soru-cevap
15 FİNAL SINAVI
 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı François Amanrich, Comprendre les systèmes politiques, Chronique sociale, Paris, 2001.
Yves Mény et Yves Surel, Politique Comparée, 8ème Edition, Montchrestien, Paris, 2009.
Diğer Kaynaklar Daniel-Louis Seiler, La politique Comparée. Armand Colin, Paris, 1982.
Yves Meny, Yves Surel, Politique Comparée. Les démocraties Allemagne, États-Unis, France, Grande Bretagne, Italie. Montchrestien, Paris, 2001.
Bertrand Badie, Guy Hermet. La Politique Comparée. Armand Colin, Paris, 2001.
Serge Berstein, Démocraties, régimes autoritaires et totalitarisme au XXe siècle. Hachette, Paris, 1992.
François Amanrich, Comprendre les systèmes politiques, Chronique sociale, Paris, 2001.
 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dokümanlar Dersin okumaları Classroom üzerinden paylaşılacaktır
Ödevler  
Sınavlar 2 quiz, 1 vize, 1 final sınavı
 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav (yoklama, sözlü, sunum, vs) 2 40
Ödevler 0 0
  Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl İçinin Başarıya Oranı   40
  Toplam 100
DERS KATEGORİSİ  

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 2 3 4 5
1 Uluslararası alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde, Fransızca ve Türkçe dillerinde yazılı ve sözlü ifade becerisi kazanır.          X
2 Türkiye'nin siyasal ve toplumsal yapısını öğrenip, uluslararası sistem içindeki konumu ve önemi üzerine görüşlerini savunur.       x  
3 Iş birliği ve grup çalışmalarına dayalı, yaratıcı ve analitik düşünme ve araştırma yapma becerilerini geliştirir.          X
4 Alanının etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarını anlar ve kullanır.         X
5 Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinliklerine katılır ve toplumsal problemlere ilişkin farkındalık kazanır.     x    
6 Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel düşünme becerisini kavrar, sözlü sunum yapar ve bitirme tezi yazar.     x    
7 Alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini değerlendirir ve mesleki gelişime açık olur.          X
8 Ulusal, uluslararası  kurumların yapısını bilir,  işleyişlerini kavrar, ve  alanının kavram ve kuramlarını kullanarak problemlere çözümler üretir.        X  
9 Sosyal adalet ve hukukun evrenselliği kavramlarını içselleştirir, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabetin önemini kavrar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz eder.          X
 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik   Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati)   15 3 45
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   15 3 45
Ara Sınav   1 25 25
Kısa Sınav   (yoklama, sözlü, sunum, vs)   2 15 30
Ödev   0 0 0
Final   1 30 30
Toplam İş Yükü       175
Toplam İş Yükü / 25 (s)       7
Dersin AKTS Kredisi       7
 
2